Gå til innhold

Influensavksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan stiller dere dere til vaksinen, tar dere den eller lar dere være?

Selv er jeg skeptisk til de vaksinene og vurdere ikke ta den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trur jeg kommer til å avstå. Jeg har aldri pleid å få influensa når den går. Dessuten har hverken jordmor eller legen jeg går til nevnt noe om at de mener jeg burde ta den.

Har bare en magefølelse for at minst mulig medisiner skal inn i denne kroppen nå.

Skrevet

Skal ikke ta den, snakket til og med med lege på folkehelseinstituttet som sa at de ikke anbefalte at jeg tok den, er nemlig ganske allergisk mot mange typer antibiotika og da syntes de ikke det er verdt risikoen. Han sa jeg ikke har noe større sjansje hverken for å få influensa, bli dårligere enn andre eller få komplikasjoner hvis jeg skulle bli syk. Det er svært liten sjansje for å få komplikasjoner sa de jeg snakket med der, selv om det er de som anbefaller den.

Skrevet

Ingen vaksine her nei!

Venter mitt 6 barn og har ALDRI før hørt at vi gravide skal ta influensavaksine....

Men har bøker som det står at alle gravide frarådes alle unødvendige vaksiner bl.a influensavaksine nettopp pga hensyn til fosteret!

Skrevet

Jeg har tatt den selv om jeg ikke pleier å få influensa. Snakket med jordmor og lege, og jordmor ville ikke verken anbefale eller fraråde - selv om jeg ante et svakt "ja" gjennom det hun sa. Legen anbefalte det, og jeg har aldri reagert noe særlig på vaksiner så jeg gjorde det. Den Hong Kong influensaen som kan komme kan visstnok være verre enn svineinfluensaen i fjor. Lykke til med valget ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...