Gå til innhold

ikke moden og igangsatt fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som erfaringer med å sette i gang fødsel ved hjelp av hormontabletter i skjeden når man ikke er moden?

Hvor lang tid pleier det å ta, er det verre enn fødsel som starter av seg selv, evt at den fødende er mer moden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt igang på den måten.

Fikk første tablett kl 12.00, kjente murringer frem til kl 18.00 da satte de tablett nr 2. da kjente jeg sterkere smerter og de gikk over til rier i 01 tiden på natta. kl 04.00 hadde jeg effektive rier og ungen kom seg ut kl 09.09 på morgenen..

Har kun hatt den fødselen, så vet ikke hva som er normalt av smerter.. Men jeg skal ha barn nr 2 nå, så det kan jo ikke ha vært så ille...

Skrevet

Nei, man glemmer visst litt disse smertene med en gang ungen er ute har jeg hørt:)

Er litt skeptisk til å bli satt igang kjenner jeg, men som du skriver virker det jo som en grei fødsel du hadde ihvertfall.. Takk for svaret ditt!

Skrevet

Hei

Jeg ble satt igang med hormontabletter 12 dager over termin.

Fikk pille nr 1 kl 12 dag 1, fikk ingen reaksjon. Fikk pille nr 2 kl 1800, Fikk en liten reaksjon på den men det var bare maserier som ikke hadde noe virkning på kroppen. Bare veldig slitsomt og som holdt på halve natta.

Pille nr 3 kl 10 dag 2, ingen reaksjon nå heller. Ble sent ut for å gå og vi gikk og gikk og gikk litt til. Gullet vårt ville bare ikke ut.

Pille nr 4 kl 17 og kl 2000 ble det virkelig fortgang i sakene.

Vårt lille gull ville ikke ut så kl 0300 ble han tatt med ks.

Dette var førstemann så jeg vet desverre ikke hvordan en "normal" fødsel er.

Skrevet

Jeg ble igangsatt på den måten en uke over termin. For meg holdt det med en tablett. 5 timer etter at tabletten var satt, ble jeg strippet av jordmor, så fikk jeg satt klyster, 1/2 time senere begynte jeg å merke rier, først svake, men de tok seg raskt opp. De kom hyppig, hvert annet minutt, men var absolutt overkommelige, og de var de hele fødselen. Gutten min ble tatt med vakuum(pga han lå med ansiktet opp) 9 timer etter at jeg merket de første riene.

En veldig grei fødsel for min del altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...