Gå til innhold

Har bestemt fornavn, men treng litt hjelp til mellomnavnet =)

Anbefalte innlegg

Svea blir navnet på ho i magen. Vi har ei fra før som hete Nilja. Ho har et familienavn som mellomnavn: Ingrid, men vi bruke ikkje det tell daglig. Blir sånn me Svea åsså. Men vil gjerne bruke mi mamma sitt navn i mellomnavnet: Elin. Syns dåkker nån av de her forslagan funke? :

Svea Irmelin

Svea Ingelin

Svea Iselin

Svea Evelin

Svea Elinor

Svea Emelin

Svea Meline

Tar selvfølgeli imot andre forslag åsså =) På forhånd tusen takk førr hjelpa!!

Fortsetter under...

Hehe, arti at du spør, førr mammaen min foreslo åsså det... Vet ikkje helt ka det e, kanskje at Eline e veldi populært som mellomnavn (ser det ofte her inne som forslag i allefall) og at æ derfor skygge litt unna det... Men e ikkje et dumt forslag det heller, klinge jo ganske fint =)

Annonse

Takk, ja, æ helle åsså mest over på Svea Iselin av de forslagan mine over. I tillegg datt Svea Synnøve inn i hodet mitt i går kvell, og æ har ikkje klart å gi slipp på det i dag...Syns det klinge så fint! Men desverre trur æ ikkje vi har nån i familien som hete Synnøve, og æ har jo såååå løst at mellomnavnet ska være oppkalling... Må liksom ha ei tilknytning/mening, ellers hadde æ bare villa valgt ett navn, Svea aleina.

Helt klart Svea Eline. Når det første navnet er så originalt og uvanlig, kan det være greit med et "vanlig" navn etterpå. Ellers kan det bli litt mye. Synes Svea Emelin f.eks blir litt i overkant kreativt. Samme blir det med Svea Meline.

Svea Iselin klinger også bra. Liker Ingelin veldig godt, men det er jo veldig likt Ingrid som storesøsteren heter.

Har selv en Ellinor og elsker det navnet, men synes Svea Ellinor har litt rar rytme.

Hvis du vil oppkalle etter Elin, synes jeg Eline er det klart beste.

Tusen takk dåkker! Ja, det e ikkje så lett det her... Men godt å høre andre sine synspunkta og få litt hjelp. Ho kommer ut i jan/feb, så ska nok klare å lande på nåkka tell da ;) Står vell per dags dato mellom Svea Iselin, Svea Eline og Svea Synnøve...

Bladde litt i en gammel tråd æ hadde kor dåkker kom me forslag på spesielle navn... Der fant æ jo to perle som inneholder elin i litt omstokka form vel å merke ;)

Svea Linette

(Det artige e at oldemora tell ho mamma het Antonette, så blir ei lita blanding av begge to om vi velge det her mellomnavnet ;)

Svea Cornelia

Nån kommentara?

Annonse

Cornelia er rart og halvtrendy og pretensiøst - styr unna.

Jeg takler overhodet ikke navn som slutter på -ette. Huff!

Jeg ville (som folk har påpekt her) gått for Eline, og jeg likte egentlig ingen av de andre navnene du foreslo noe særlig....

Svea Eline har en flott klang. :)

Takk, hehe, ser ut som det e stort flertall førr den kombinasjonen her inne ja. Skjønne ikkje helt kofførr æ har så vanskeli førr å "svelge" Eline... Ellers hadde valget vært enkelt ;)

Nån andre som har ei mening om Svea Linette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...