Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ennå ikke fått noen rutine på dagsovingen. Prøver å legge han etter ca 1 - 1 1/2 time våkentid om morran, da virker han trøtt. Sovner ofte greit da. Men sover alt fra 30 min til 1 1/2 time. Mest 30 min da. Nesten uansett om han har sovet 30 min eller 1 1/2 time, virker han så trøtt og grinete igjen etter 1 time våkentid. Og sånn holder vi på hele dagen. Han har noen ganger sovet 2-3 timer midt på dagen, men allerede da etter kanske 1 1/2 time våken, så virker han døds trøtt igjen.. Han må alltid ha en lur ved 4-5 tiden på kvelden, da er han veldig urolig og sutrete, men ofte får jeg han ikke til å sove, bare hvis vi går en tur i vogna kan han ta maks 30 min. Så er det i seng mellom 18-19, alt etter den siste luren. Han kan altså ha alt fra 3-5 lurer om dagen. Jeg hadde håpet på 3... Har regnet ut at han sover ca 17 timer i døgnet. Er det normalt? Og er det normalt å bli så trøtt igjen bare etter 1 time våkentid på dagen?

Mange jeg kjenner har barn som ikke kan sove etter kl 16 for å kunne få lagt de klokka 19. Vet at barn er forskjellige, men synes min blir så fort trøtt om dagen... Og vi har egentlig holdt på slik siden han var 2 1/2 mnd, ikke noe mer våkentid nå som han er 5 mnd. Noen sier at jeg må legge han med en gang han viser tegn til trøtthet på dagen, ved at han gnir seg i ansiktet og er sutrete, men da blir det ofte 5 power naper i løpet av dagen. Kan jeg holde han litt lengre våken når han virker trøtt for å lære han å være litt mer våken slik at vi maks får 3 dupper om dagen? En annen ting er at det ikke bare er å legge han ned når han skal sove, må helst ut i vogna ute og da gjerne sutre og gråte litt før han sovner, så det er litt slitsomt å kle på 5 ganger om dagen og i tillegg høre han klage endel før han sovner...

Dette ble litt langt...men noen andre som har det sånn med sine? Skal forresten sies at han sover kjempe bra på natta uavhengig av hvordan dagsovinga har vært:) Det er jo en drøm!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt kort svare på meg ovenfor der ;) Min sover to lurer formiddag og to- tre på ettermidag. Våken en times tid i slengen, som din :) Nå sover min greit inne. legger han i gangen hvor det er svalt. Tror de bare er slik, har selv skrevet innlegg her hvor jeg har lurt på denne sovingen. Min har også litt lakenskrekk, men har fått koseklut, så nå er han ikke så hysterisk. Merker med en gang når han er trøtt, da er det hyling og ingenting er greit. Da er det bare å legge. Jeg kjører vogna over dørterskelen for å roe han.

Tror de bør få ha den rytmen de har, men du trenger da vel ikke ha på han så mye mer enn lue, heller kanskje ha en dundyne oppå voksiposen etc. (Jeg bruker to dundyner med ullteppe underst eller en kjempetykk hjemmesydd voksipose + vogntrekk. Han ligger gjerne bare i ullundertøy og lue, for bagen er veldig lun altså.)

Sutring må du vel belage deg på uansett tror jeg, blir vel ikke fornøyd om du prøver drøye lurene heller :P

Egentlig så beskriver du jo rutinen på dagsovingen. Hver dag er vel omtrent lik regner jeg med. Min er også vanskelig å få roet og få til å sovne på siste luren før natta. Av og til blir det ikke noe av, han er bare kjempesur og jeg må bare legge han en time før jeg bruker. Har slingringsmonn mellom 18 og 19 på kveldsstell. Jeg drøyer den ikke om han er trøtt. Da blir det bare hysterisk grining.

Min sover også kjempegodt om natten, en del våken for pupp, men legger seg og sover etterpå.

Vi skal være heldige vi har babyer med godt sovehjerte. Det er de som har babyer som aldri finner roen, og er våkne både dag og natt :)

Ble langt dette og, hehe :)

Skrevet

Godt å høre at det er flere som har det sånn! Ble litt bekymret en periode fordi han blir så fort trøtt. Begynte til og med å tenke på om det hadde noe med svineinfluensa vaksinen jeg tok..hehe. Man kan bli litt paranoid.. Men han er nok helt normal og skal vel ikke bekymre meg for at han får for mye søvn, for søvn er jo bra. Vi har ikke noe rutine på dagsovinga da, for sover han bare 30 min første lur, så blir liksom hele dagen litt rar, men sover han f.eks 1 time eller mer på første lur, blir ting mye lettere. Han ligger ute i vognbagen sin og her jeg bor er det ofte minusgrader om dagen, så da har jeg på han ulldress, votter og lue, så ligger han på lammeskinn og tjukk dyne over. Og det er bare så deilig at han sover hele natta. Må som regel ikke inn med smokken før i seks tida om morran, så kan han sove til sju. Jeg våkner ofte av noen lyder han lager om natta, men det går bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...