Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om de skal ha stivkrampesprøyte når de blir bitt av andre barn i barnehagen? Han er snart 3 år gammel. Ble bitt for ett år siden også, men da snakket jeg med en lege på jobb ( nå har jeg permisjon ), som mente at det var nok det han hadde fått i vaksinasjonsprogrammet....men nå er jo han ett år eldre enn han var da. Vi voksne skal jo ha stivkrampesprøyte, men de fleste av oss er vel lang tid siden vi har tatt den, hvis vi ikke har tatt en i voksen alder. Noen som vet sikkert om barn skal ha eller ikke ha etter at de har blitt bitt av andre barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det blitt hull, hadde jeg kontaktet lege (en tlf. til legevakten). Hvis ikke, hadde jeg ikke bekymret meg.

Skrevet

Så lenge barnet følger vaksinasjonsprogrammet er det ikke nødvendig med legebesøk. Men rens såret og sett på plaster. Ta kontakt med lege dersom det skulle gå verk i det.

Dette har vi undersøkt i barneagen jeg jobber i, siden vi har et par "bitere" der. Mener at stivkrampesprøyta holder i 10 år før det trengs påfyll (arrester meg hvis jeg husker feil).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...