Gå til innhold

Ikke lyst å bli avsløer på fest?

Anbefalte innlegg

Har du nettopp funnet ut at du er gravid, og "må" på fest?

Her er hva jeg gjorde for å ikke bli avslørt (flere viste vi var prøvere og fulgte meg med argusøyne, derfor meldte lure behovet seg ;-) ).

Kjøp en ikke for dyr flaske vin med skrukork, og en flaske alkoholfri vin.

Hell ut den alkoholholdige vinen, og hell på den alkoholfrie vinen.

Så lenge du ikke kjører til og/eller fra festen er det ingen som bør få mistanke :-)

Fortsetter under...

Jeg gjorde dette på en sommerfest med jobb første gang jeg var gravid og syns ideen var strålende. Helt til en kollega gjerne ville smake et glass...ble veldig vanskelig å finne på en grunn til hvorfor ikke og hennes umiddelbare reaksjon var "jasså du, gratulerer da :)"

Annonse

Jeg gikk skikkelig til verks en gang og byttet etiketter på ølflaske og munkholm. Må bare passe på at ingen ser korken før du tar den av!

Nå for tiden er det som regel middager, og da blir man servert vin... Enten må man da kjøre eller man må bare si det. Den med penicilin er det ingen av mine venner som går på i hvert fall (særlig siden det ikke er noe problem å drikke litt mens man går på penicilin!)

Alkoholfri vin på vanlig flaske er allerede tatt i bruk her, og jeg tror det funket! ;) Ble litt verre da en av de andre på hytteturen hadde kjøpt med sjampis som alle skulle dele, men det løste seg fint ved å ta i mot glasset, holde det til munnen og late som jeg drakk, og så helle ut litt når de andre ikke fulgte med (vi drakk den utendørs).

Ellers var det verre på fredag da vi var ute på fredagspils, jeg ba om eplemost i vinglass, men det var tomt for eplemost. I steden ble det Sprite i samme glass som man får drinker i, tror jeg klarte å lure dem med at det var pærecider. En ville smake, da passet det fint at jeg var så forkjølet og anbefalte henne å la være, pga basiluskene... ;)

Skal snart på seminar med jobben, med påfølgende fin middag etterpå. Har alliert meg med kollega som skal drikke av mitt glass også, vi satser på å sette det på samme side av tallerkenen, og så kan han forsyne seg av det glasset han vil. Det skal ikke være enkelt!!

Jeg var på fest i helga. Tok med meg en vodkaflaske med vann på (passet på at det ikke var så mye så noen ville spørre om å få en drink..), Sprite, sitron og Lime. Blandet meg "drinker" og puttet lime og sitronbåter oppi, sammen med isbiter, og selvfølgelig sugerør. Det hører med til drinker;-) Fikk kompliment om at drinken min så sååå god og forfriskende ut:-) Ingen som merket noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...