Gå til innhold

Kvalm,uvel..Gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurte bare på noe...

Jeg har nå vært ca 3-4dager kvalm på kvelden litt før jeg legger meg i strekk. Sliter med og sove pga d.

Jeg har de siste dagene vært små kvalm på dagene og ikke på kveldene da.

Idag sto jeg opp og var helt i fin form,så mens jeg kjørte snuppa i bhg ble jeg forferdelig kvalm og uvell, dette varte noen timer..

Igår fikk jeg litt smerter bak,piris som en kaller det,det fikk jeg også i sist svangerskap. I dag fikk jeg bittelitt vondt i bekkenet..(havnet på krykker 5mnd på vei sist..)

Spm er om jeg kan være gravid. Du ser vi har ikke prøvd ol. Men jeg ble plutselig så i tvil siden jeg kjenner disse tegnene..??

Jeg har astma og skal egentlig ikke føde senere enn mai mnd pga d. Så egentli bør graviditeten planlegges,men når en går på cerecette ol så er jo ting aldri 100%.

Jeg er flink og ta tab. siden jeg har alle mine andre medisiner og ta.

Men jeg lurte bare hva dere tror om den kvalmen..

Siden det har vart så lenge ol..

Jeg var ikke kvalm sist,bare kasta opp 1gang pr dag så var det over.

Kjenner jeg tenker og gnager mye også pga at jeg ikke skal gå på slike medisiner i svangerskap..

Noen som har råd ol,opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kor er du hen i syklusen då? Kan det vere lurt å ta ein test for å bekrefte/utelukke svangerskap. Om du har tydelege symptom, så vil eg tru at ein test skulle kunne slå ut.

Skrevet

Du ser når en går på cerecette så har en ikke noe system. Mensen kommer og går akkurat som den vil. Hvis ikke hadde ting vært litt lettere og vente på mens,evt at den uteblir.

Eneste jeg tenket ang. test er hvor lenge evt. symptomer en har før d kan vise på testen? Noen som vet?

Skrevet

I natt sov jeg nesten ingenting fordi jeg var småkvalm og hadde halsbrann. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Vet enda ikke om jeg er gravid. Kanskje jeg burde teste i morgen,men er redd hvis jeg er litt tidlig,men aner jo ingenting siden jeg ikke har noe syklus,eggl eller noe og forholde meg til.

Hva hadde dere tenkt,nå er det 1uke med rar i kroppen. Dvs;

små kvalm hver dag,det varierer om litt på dagen eller kvelden, tissetrengt i det siste,kjent litt i bekkenet,brystene er det litt av den der følelsen at melken kommer hvis dere fatter.. Føler meg rett og slett litt rar.. Men sjangsen for å bli gravid når en tar cerecette samme tid hver dag så er jo sjangsen liten egentlig?!!

Gjest En til 2011 <3 1-pp <3
Skrevet

Ta en test du.Får du negativ test,så anbefaler jeg deg til å teste igjen om noen dager igjen ( siden du ikke har helt kontroll på syklusen din )

Skulle du fortsatt få negativ test,oppsøk lege å ta en blodprøve.Negativt da også,så får du oppsøke lege igjen å få deg en helsesjekk :)

Litt vanskelig å gi råd når man ikke vet noe om syklusen din etc.

Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...