Gå til innhold

Sfo serverer barna usunn mat, og det irriterer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har en dag i uka med frokostblandinger. Da er det snakk om Honnicoen, coenflakes o.l (ikke sunn musli)

En dag i uka har de varm mat. Det betyr pizza, pølser i brød, pastaskruer og hamburgere.

Som pålegg til brødmaten har de nugatti en dag i uka, og syltetøy hver dag. Fulle av sukker begge to.

Flere ganger har de lagd muffins eller vafler.

Synes dette er direkte unødvendig jeg. Jeg er ikke fanatisk, men dette er mat som går under helgekos hos oss. Hva mener dere? Er jeg hysterisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du er hysterisk. En av disse hadde vært greit en dag i uka, men når tre av fem dager i uka er mat med mye sukker og lite næring så er ikke det bra.

Skrevet

Jeg føler nesten at de bruker opp kvoten for kosedager. Er jo rett før vi må droppe helgekosen jo. Hehe :D

Skrevet

Det er ikke vanskelig å snu det hvis du har flere med deg.

Ta det opp med fau

Det er helt unødvendig det de gjør - å ødelegge det som skal være stas!

Skrevet

sånn var det ikke på SFO'en som jeg jobba på. Der hadde vi cornflakes, havregryn eller musli på mandagen (ungene fikk ikke sukker på cornflakesen), tirsdagen hadde vi enten havregrøt eller tomatsuppe/blomkålsuppe, onsdag og torsdag var det brødmat med vanlig pålegg (aldri nugatti), agurk, paprika osv. fredagen var det varm mat, ble ofte ostesmørbrød for det digga ungene. Så hadde vi frukt 2 dager i uka utenom dette. Syns det er lov å klage hvis det blir like mye sukker framover, er jo ikke meningen at de skal spise så mye søtt på SFO!

Skrevet

signerer lille sprelle.

dere betaler for sfo og dermed burde dere ha medbestemmelse i maten som blir servert så lenge det ikke overskrider midlene de har til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...