Gå til innhold

hvilken mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen anbefale hvem mme som er best? har prøvd nan men det var ikke noe særlig på lille gutten min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var vi godt fornøyd med NAN, men vet at mange er fornøyd med Collett og Hipp også.

Skrevet

Vanskelig å si hva som er best, det er sikkert litt forskjellig fra baby til baby. Vi bruker Hipp og er veldig fornøyd. Brukte Holle i begynnelsen, men den finnes på så få butikker så vi gikk bort fra den. Vi ønsker å bruke mest mulig økologisk, og da ble det Hipp. Heldigvis liker Vesla den!

Skrevet

Jenta mi får MME. Og først prøvde jeg NAN, men kan se bort i fra den, for hun gulper sånn av den. Prøvde småfolk også men heller ikke bedre. Nå har jeg gått over til Hipp sin og er mer fornøyd med den, selv om hun gulper fortsatt, men syntes hun gulper mindre av den. Ellers kommer jeg til å prøve Collet. Har lest at mange er mer fornøyd med Hipp sin MME.

Skrevet

Vi begynte med NAN HA1 (må kjøpes på apoteket), gutten vår var litt følsom i magen da han var mindre og da var dette den eneste han ikke reagerte på.

Skrevet

vi bruker mest Småfolk. (SMåFOLK har forresten byttet navn til Baby Semp). Så har brukt babysemp.. men bruker Hipp også... Greit å bytte litt på... jeg liker Hipp sin aller best :-)

Min gulpa også mye av NAN ..

Skrevet

Hva er forskjellen på vanlig NAN og NAN HA1 egentlig??? Kan NAN HA1 hjelpe mot mindre gulping???

Også lurer jeg på angående maltekstrakt. For disse små kan jo få hard mage. Har kjøpt inn malteekstrakt, men hvor mye skal jeg bruke oppi MME melka??? (Litt redd for å ta for mye jeg)

Skrevet

HA1 er spesielt for sensitive små mager, men hva som egentlig er forskjellen sånn innholdsmessig vet jeg ikke. Gutten vår har aldri gulpet noe særlig, men om det er fordi han hat fått HA1 vet jeg ikke.

Vi bruker 1 teskje maltekstrakt i siste flaska han får på kvelden, det holder til at han er helt fin i magen.

Skrevet

Ok. Takk for svar Mrs.Bumblebee.

Da prøver jeg med en teskje daglig oppi melka og ser hvordan det går.

Tydelig at jenta mi er veldig sensitiv i magen også siden hun er mye urolig om kveldene og i tilegg gulper. Jeg kan jo prøve NAN HA1 sin også. Prøver alt jeg nå for å se hva som kan hjelpe.

Skrevet

Det er helt vanlig at de er urolige på kvelden og raper/ gulper altså- det gjør jenta mi også, selvom hun bare får mm.. NAN HA1 er for babyer som man mistenker at har melkeallergi såvidt jeg vet, og malt må man bare prøve seg litt fram med (ikke alle trenger d heller- se på bæsjens konsistens- blir den hard så trenger de malt, og hvis den blir flytende som diare får de for mye malt)

Skrevet

jeg vil anbefale nan ha1! Med en gang vi begynte med det ble ungen min en helt annen! Magen var helt fin. Brukte først maltekstrakt, men fant ut at jeg bare trengte å bruke det når det var nødvendig.

Etterhvert når magen ble bedre syntes jeg collet luktet helt forferdelig, gulpen altså. Hipp var bedre, men hun gulpet endel med den også. Så nå bruker vi vanlig nan og har null problemer med den. Har gulpet veldig, veldig lite :)

Skrevet

Nan ha1 er forresten ikke for melkeallergi babyer! Melkeproteinet er brutt mer ned så den er enklere å fordøye. Det er en annen som er for melkeallergi, som er svindyr, men den får man på resept i så fall og kan få dekket av nav...

Skrevet

Hmmm...Kanskje skal også teste ut NAN HA1 for å se om det blir bedre med gulping og magen hennes. Synd den er så dyr og bare får kjøpt på apoteket.

Skrevet

tror jeg nesten får prøve hipp sin da siden det er så mange som er fornøyd med den.. begynner å miste melka så =(

Skrevet

nan ha1 ER dyr, men det er verdt det... og jeg har ikke så god råd at det gjør noe... men det trengs oftest bare brukes noen mnd. Vi gikk sakte men sikker tover på på vanlig ved 5 mnd alder.

Og om du kan ta deg en tur til sverige så er det endel å spare om du handler endel der!

Skrevet

Var på Apoteket i stad og kjøpte NAN HA1 for å prøve ut den. Har gitt henne en flaske med den nå i stad og gulpet ingenting nå i hvertfall. Så blir spennende å se framover...

Skrevet

hvor mye måtte du betale for det? ser for meg at det koster flesk siden man må på apoteket å kjøpe det :P

prøvde hipp her i går og det første som skjedde var at når han rapet kom det en hel haug med klissete gulp!! han gulper sjeldent men med mme gulper han så ekstremt mye

Skrevet

Et lite tips til dere som vurderer å prøve HA1. Hvis dere ikke bor altfor langt fra Sverige så lønner det seg å kjøpe den der.

Der selges den på vanlige matbutikker og det er under halve prisen av det man betaler på apoteket her.

Skrevet

margli:

NAN HA1 er dyr ja...Betalte nesten 160 kr for den. Men er verdt det om det hjelper. Nå har jeg brukt flere flasker med denne siden i går og er fornøyd. Litt gulping er det, men det er jo vanlig at disse små har litt gulp.

Men som Mrs.Bumblebee skriver at det lønner seg å dra til Sverige å kjøpe den, siden det er billigere der. Men det blir ikke enkelt for meg.

Hun på Apoteket sa at man kan prøve Collet sin også..Den hadde hun brukt på sine og var fornøyd. Men alle babyer reagerer jo på forskjellig.

Så må bare prøve seg fram. Jeg skal prøve NAN HA1 sin nå en stund i hvertfall. Vanlig NAN tør jeg ikke å bruke igjen.

Skrevet

å gu det var ikke billig nei. jeg får prøve ut litt den hipp fortsatt jeg, har bare prøvd den en gang. fikk tilbake mer melk så håpte at det skulle funke å amme men lille nurket vil desverre ikke ta puppen så da er jeg ferdig med amming.. dumt at mme skal koste så mye :S

Skrevet

Ja margli, det er så synd at MME skal være så dyrt for oss som ikke kan amme. (Jenta mi ville heller ikke ta puppen..Eller hun klarte ikke å få ordentlig tak og ble bare kosesuging eller sovna og kun bare den ene puppen. Hipp er det mange som er fornøyd med. Jeg liker den og NAN HA1. Så nå har jeg begge liggende. Både Hipp og NAN HA1.

Skrevet

akk som gutten min. det ble aldri lissom vakuum, han slapp puppen hele tiden og dro og vrengte at jeg har blitt så sår! så endte det alltid opp i hyyyl skrik! ja men da håper vi at hu blir fornøyd med det da =)

Lager god gammeldags mme itillegg jeg.. det er han veldig glad i og gulper ikke av det hell og han blir jo så mett og sover kjempe godt =)

Skrevet

Hipp Økologisk mme, funket best på vår lille gutt! Nan ble han oppblåst av, Småfolk fikk han sure oppstøt av (som luktet spy)...Collett er sikkert ikke dumt det heller.

Skrevet

Er det greit at jeg veksler mellom Hipp og NAN HA1 ?? Eller bør jeg holde meg til kun et merke av gangen??? For nå har jeg både Hipp og Nan HA1 som begge er åpnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...