Gjest Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 Lille sjef på nesten 5 mnd er våken 2 til 3 ganger hver natt, noen ganger fler, noen ganger bare en gang om natten. Er så trøtt og sliten for tiden. Føler at alle andre har babyer som sover hele natten og våkner ikke før langt utpå dagen. Her starter vi dagen mellom 6 og halv 7. Ja, jeg vet at det blir visst bedre etter hvert. Mange har fortalt meg det! Men akkurat nå føles "etter hvert" veldig lenge til!!! Selv om han får grøt så har ikke søvnen blitt bedre. Er det noen andre som kan fortelle meg at de har slike babyer de også, som er mye våken om nettene??? Sånn at jeg ikke føler meg så utrolig alene der jeg sitter og ammer midt på natten igjen.....og igjen...og igjen... Men han sovner fort og greit igjen etter mat om natten da, veldig glad for det da :-) Orker ikke å høre fra dere som er så heldige og sover hele natten, sorry altså...bare fra dere som har "kvalitetstid" med den lille om natten. Hvis det er noen flere da? Føler det er bare meg...
Mjølkekua Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Du er ikke alene.. Selv om tuppa mi er inne i en relativ ok periode nå, så ammer jeg flere ganger om natten (3-4). I går våknet hun for morgen 0445, og da er det ikke noe å gjøre annet enn å stå opp. Blir gal av å ha henne kavende i mørket på rommet. I perioder har jeg stått opp midt på natten og latt henne ligge og hvine under babygymmen mens jeg hviler meg på sofaen. Vet man ikke skal stå opp med de små, men jeg klarer virkelig ikke å ha henne på rommet - i tillegg vekker hun storebroren sin som ligger vegg i vegg med alle hylene og kavingen. I dag våknet hun 0545, men sov da ganske godt på natten, så det var "greit". Selv om det er litt slitsomt nå, så var sønnen min enda mer krevende på natten. Han styra hele natten og mellom 5-6 mnd var han nesten våken fra kl 0200-0630 hver natt. Ble faktisk helt utslitt. Jeg ammet og ammet og ammet for å få han til å sove igjen, noe som resulterte i at han kavet enda mer og måtte rape etc. Men det ble bedre etter at han endelig begynte å spise fulle posjoner med grøt og middag ved 6 mnd. I tillegg nektet han pupp fra 6 mnd og da (etter en stund med pumping) gikk jeg over til MME. Fra 6,5 mnd sov han natten igjennom (våknet bare for smokk noen ganger). DET var deilig for mor det :-) OG - denne perioden var rett før/mens han knakk koden med rulling, krabbing, sette seg opp etc. Tror han var rimelig frustrert over å ikke få det til, enda han ville rundt 5 - 6 mnd.
furu99 Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 Du er ikke alene! Min lille kar på snart 5 mnd våkner MINST 4 ganger per natt for å spise(ofte 5-6 ganger også), da legger han seg rundt kl syv-åtte også står vi opp i syv-åttetiden på morningen. Jeg ammer han i senga vår, så synes egentlig det går bra, for han sovner som regel på puppen når han blir mett, og jeg kan da løfte han over i sin egen seng. Jeg begynte smått med grøt for en måned siden og tilvenningen har gått veldig sakte, det er først den siste uka at han har spist noe særlig grøt. Men har ikke merket noe på søvnen enda... MEN det går seg til tenker jeg, til slutt vil vel våre barn også sove lengre intervaller!
Mamma til snart 2 søte små Skrevet 29. oktober 2010 #4 Skrevet 29. oktober 2010 Du er ikke alene! Sjefen her i huset er 7 1/2 mnd og styrer fælt om nettene. Det vil si at han sover greit fra han legger seg, og i en ca 4-5 timer. Da våkner han og sovner ikke igjen før han får komme opp i senga til oss. Da sovner han ganske så fort,men er våken sånn ca 1 gang i timen, og mor likeså. Helt forferdelig slitsomt. Han hadde nattavvent seg selv for litt siden, men nå sovner han ikke før han får mat. Og jeg orker ikke ta den kampen når jeg er i sånn underskudd på søvn. Gutten min sover i tillegg MINIMALT på dagen. Sjelden mer enn en time tilsammen, så han trenger vel ikke mye søvn vil jeg tro! Men det gjør jeg!!! Nei, det er vel bare å bitetennene sammen og håpe på bedre tider?!
Gjest Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 Så godt å høre at jeg ikke er alene!! Selv om det er kjipt at dere har det sånn, så er det utrolig godt å vite at det er flere i samme situasjon. Det gjør dagen og nettene litt lettere, selv om det er til tider blytungt og jeg bare har lyst å returne ungen tilbake til sykehuset! Blir visst bedre etter hvert...men ingen vet når...
Feit no more Skrevet 29. oktober 2010 #6 Skrevet 29. oktober 2010 Nei du er ikke alene -dessverre... Føler med deg i fortvilelsen!! Her legger vi junior rundt elleve etter noe styr . Da sover han en halvtime eller times tid, og så er det full rulle med hyling og vræling, byssing og bæring, mating og fortvilelse til klokka blir både ett og to og halv tre... Han får mme, så det er ikke pga tynn melk han er så våken heller. Klarer bare ikke å finne roen. Jeg er gått fra å være skikkelig lei meg og på gråten til fortvilet og så videre til oppgitt og irritert og nå lettere apatisk. Stålsetter meg hver kveld på å holde ut og tenker bare at det må da gå over en gang... Det må. Det må. Det må...
Sjokoman Skrevet 29. oktober 2010 #7 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg kan bare skrive meg på denne... Nå er minsten 7 måneder, og jeg tenker bare at nå MÅ det da være på tide at ting blir bedre!! Føler ikke jeg får altfor mye sympati fra samboer heller.,.. Jeg er jo "bare" hjemme, tror det er vanskelig for andre å sette seg inn i hvor ufattelig slitsomt det er og ALDRI få sove skikkelig... Tar jeg med slutten av graviditeten nærmer det seg et år siden jeg sov en hel natt... og det tar på altså... Så hold ut alle dere flinke damer!
irisse Skrevet 29. oktober 2010 #8 Skrevet 29. oktober 2010 Min lille rakker på 5mnd legges i halv7-7 tiden om kvelden, etter en god porsjon grøt. Han våkner trutt og jevnt hele kvelden og natta. Må opp å gi smokk hver gang, og det kan ta sin tid, for han mister den hele tiden, eller spytter den ut eller tar den ut eller skriker den ut....Blir gal av den smokken av og til..... Må amme han 4-5 ganger hver natt og ikke alltid han sovner igjen med en gang etterpå. For tiden er han alltid våken en times tid i 3-tiden hver natt. Griner og styrer og tar smokken ut når jeg har satt den inn osv. Etter en god time klarer jeg å amme han i søvn og han såver med meg til morgen. Jeg sover ikke godt, for sliter med ryggen og ligger ikke så godt når mini er ved siden av. Han våkner jo bare jeg vrir meg litt...... Håper inderlig han begynner å sove bedre snart. Jeg er stuptrøtt.....og han sover kun 30min i slengen om dagen, det har han alltid gjort...dessverre
Grateful mom Skrevet 29. oktober 2010 #9 Skrevet 29. oktober 2010 Dette var en god tråd å lese.. godt det ikke bare er hos oss.. nå er ikke vi kommet lenger enn 3 mnd, men jeg har vært gjennom dette en gang før også. Begynner å lure på hva vi gjør galt når ikke vi kan få "normale" unger som "alle" andre!? Snuppa her ble nok bortskjemt med mye bæring og byssing Og hyppig amming pga vondt i magen de første mnd. Sliter med å få henne til å sovne, både dag og natt, og om natten sover hun vel i gjennomsnitt 1t om gangen før hun begynner å styre og må sutte litt for å finne roen igjen. Jeg sover vel maks 1 time totalt om natten.. men, det holder meg oppe at det bare er for en periode og at det går over!
Gjest Skrevet 30. oktober 2010 #10 Skrevet 30. oktober 2010 Gutt, 5 mnd. gammel, gis vekk. Ved hurtig avgjørelse medfølger våkenetter, et stort antall gulpekluter, søvnmangel, kronisk mørke ringer rundt øynene og etter hvert sterke armmuskler. Grunnen til at vi nå må kvitte oss med vår lille gutt, er at mor er blitt meget allergisk mot søvnløse netter og tydeligvis trenger skjønnhetssøvnen sin før skadene blir vedvarende... Ta kontakt ved interresse!
_Løvemamma_ Skrevet 30. oktober 2010 #11 Skrevet 30. oktober 2010 Jenta mi har endelig begynt å sove så godt at hun bare vil ha melk 2-3 ganger pr natt. Har regnet ut at jeg på en vanlig natt sover mindre enn 5 timer.. Men hun nærmer seg året nå, og det begynner å komme seg. Med en del fast føde (og masse pupp ) på dagtid og bare èn daghvil, så sover hun bedre enn noen gang, så jeg aner et lys i enden av tunellen et sted Vi samsover, heldigvis, så det er egentlig bare å rulle seg over på riktig side og så får hun finne fram selv. Men man våkner jo likevel, og ligger gjerne ikke godt, er redd for å forstyrre babyen så den ikke sovner igjen etterpå og sånt.. Men slipper iallefall å forlate dyna Du er IKKE alene, og det blir faktisk bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå