Gå til innhold

Hva skriver dere til fødeplassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jordmor har sagt at vi skal skrive et brev til jordmødrene på fødeplassen. Her skal vi få med oss hva vi vil ha av smertestillende og hvordan far vil delta osv..

Hva har dere skrevet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg har skrevet et sånt brev.

Og der har jeg med alt av informasjon som jeg føler er viktig for både meg og samboer at jordmor vet.

Jeg har skrevet om min tidligere erfaring med fødsel og hvilke forventninger jeg har til denne gangen.

Hva slags smertelindring jeg vil ha og hvilke stillinger jeg kunne tenke meg og føde i....

Jeg har også skrevet at det er enkelte smertestillende jeg IKKE vil pga tidligere erfaring..

Jeg skrev litt om meg selv som person og hvordan jeg føler at jeg best kan trives både før under og etter fødselen:)

Har egentlig bare skrevet om det som er viktig for oss med tanke på fødselen og barseltiden på sykehuset:)

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Jeg ble inspirert når jeg leste dette, så jeg har skrevet et brev jeg også :)

Har med litt info om meg og samboer (veldig kort) og hvordan jeg tror jeg trives best ved fødselen (blir jo litt synsing siden det er førstemann), preferanser for smertelindring og fødsestilling, samt litt info jeg føler er viktig at jordmor har om tilstander i familien osv.

Sambo vil veldig gjerne være med hele tiden, og det har jeg også skrevet.

Ang barseltiden på sykehuset har jeg bare nevnt såvidt at jeg ønsker masse veiledning i forbindelse med amming :)

Men jeg har jo enda en stund igjen til termin, så det er kanskje ting som kan endre seg etterhvert som hormoner og fødselsangst kicker inn ;)

Skrevet

Vil bare anbefale å ikke skrive altfor langt.. Bruk gjerne litt stikkord og korte setninger/punkter. Er noen som har med seg tettskrevne brev på 5-6 sider, og det er det ikke alltid jordmor rekker å lese gjennom.. (hvis fødselsforløpet går litt fort altså)

:-)

Skrevet

Gi meg alle de smertestillende medikamentene jeg kan få :):) Den eneste setningen jeg skal ha i brevet mitt!

Skrevet

Hadde ikke noe brev sist, og skal ikke ha det nå heller. Savnet det ikke, følte ikke noe behov for det. Det eneste jeg ville formidle var at jeg ville ha epidural, og det greide jeg fin muntlig.

Skrevet

Skriver ikke noe brev jeg, føler ikke noe behov for det

Skrevet

Takk for info jenter.

Da skal jeg skal fatte meg i korthet i brevet. Stikkord høres bra ut!

Har nemlig en samboer som har skrekk for det ene og det andre. Så greit å få med seg hvordan han vil være oppi alt dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...