sillyfilly og Olivia Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg så på babyen min som spedbarn til hun var 3-4 mnd.. Vet ikke om det er vanlig oppfatning eller ei.
eja Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 Det første leveåret så vidt jeg har forstått. Jeg trodde også egentlig det kun var de føste månedene, men det er visst ikke sånn. Googlet det nå, og leste at barnet regnes som spedbarn fra 0-24 (!) måneder... Det finnes vel ulike syn på det da, men jeg tror fram til ett år er den vanligste definisjonen.
Babyønske �� Skrevet 29. oktober 2010 #4 Skrevet 29. oktober 2010 Den "offentlige" definisjonen på spedbarn er til 24 mnd. Og det lyder greit for meg, men syns ikke noe om å kalle de for baby når de er over 1 år.
2010 Mammaen Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 Flyselskapene opererer også med begrepet spebarn frem til de er 24 mnd. Men jeg tenker sjelden baby/spebarn og et barn på over 1 år... Men alderen er ikke nødvendigvis avgjørende, modenheten til barnet har også noe å si synes jeg. Varierer litt fra barn til barn med andre ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå