Gå til innhold

Jogging + prøve å bli gravid?


Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg jogger ca. 2 ganger i uken - og synes det er en fin treningsform for å løse opp spente muskler og føle meg vel. Jeg prøver å bli gravid igjen og det tar tid, da mannens kvalitet ikke er topp. Mens jeg går og "venter" på mirakelet, tenkte jeg at det kanskje ikke er optimalt for et evt. befruktet egg å feste seg da man jogger? Hva mener dere om det? Bør man ha en roligere treningsform fra EL til evt. mens for å være sikker på at man faktisk ikke jogger bort muligheten til at egget skal feste seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min egen erfaring: ble gravid stort sett det øyeblikket mannen min og jeg bestemte oss for å slutte med kondomer. Den gang løp (mest harde intervaller) 2-3 ganger i uka, trente kampsport (der jeg ofte ble slått/sparket hardt i magen) 2 ganger i uka, og trente styrke 2-3 ganger i uka. Jeg er 39, snart 40.

 

Forskningen viser: det er ikke så voldsomt mye forskning på det, men det er i alle fall en undersøkelse som jeg vet om som sier at hvis du har hatt problemer med å bli gravid pga. et eller annet med deg selv/hyppig spontanabort bør du la være å trene veldig hardt når du prøver å bli gravid.

 

Hvis problemet er at det er dårlige sjanser for at spermcelle skal treffe egget, så kan det hende at problemer kan oppstå hvis kjernetemperaturen i kroppen din blir for høy; da blir spermiene drept. Men det er mulig å trene og ha kontroll over kroppstemperatur.

 

Jeg får se om jeg kan finne frem artiklene jeg har lest fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...