Tauriel Skrevet 15. februar 2011 #26 Del Skrevet 15. februar 2011 kan tilføye... har ikke no sosialt liv... jeg gruer meg til i d hele tatt og prøve og bevege meg ut pga jeg vet jeg blir dårlig... skal ut og spise med ei venninne som bor i samme by men som jeg ikke ha sett på sånn 3 måneder, gleder meg til å treffe henne men gruer meg til å må ut pga blir fort farlig dårlig... må ha folk til å hjelpe meg til å vaske og rydde hjemme siden jeg knapt klarer til tider å holde meg våken pga for tiden kan jeg ikke ligge, men må sitte og sove pga plager med mage og kraftig hosting (såpass at naboen lurte på om jeg ville ha hjelp siden de hørte meg hoste og her er det ikke lytt) ja dårlig samvittighet ovenfr mine kollegaer for at jeg er dårlig... men ikke for at jeg er sykemeldt, helsa først... ja jeg er sytepave etter andres mening Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142494513-synes-gravide-sykmelder-seg-for-fort/page/2/#findComment-142910808
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #27 Del Skrevet 15. februar 2011 Nå har jeg ikke lest hele tråden, men er i utgangspunktet enig i at gravide for lett blir sykemeldt. Jeg vet at mange har store plager under svangerskapet og da er det flott at vi lever i et samfunn der man har mulighet til å få en sykemelding. Det jeg enda har til gode å forstå er at mange snakker om at nå skal de sykemelde seg! Det er da virkelig legen som skal sykemelde, ikke en selv. Når man har plager så forteller man om de til legen, så er det legen som tar et standpunkt. Hvis man må grine seg til en sykemelding trenger man det vel medisinsk sett ikke?! Eller? Det er nå engang blitt sånn at gravide har fått et både ufortjent og fortjent rykte på seg med tanke på å være syke mesteparten av svangerskapet. For min egen del har dette gjort at jeg har presset meg mye hardere enn jeg kanskje ville gjort i dette svangerskapet. Legen har flere ganger ønsket å sykemelde meg, og det er mulig at jeg burde ha hørt på henne. Men jeg vil ikke bli stemplet som "typisk gravid som ikke orker å jobbe". Det er dumt at det er sånn, men det er faktisk flere som er gravid som leser seg opp på plager og fyker avgårde til legen for å få en sykemelding. Det ødelegger for ALLE som faktisk har store plager i svangerskapet. Litt trøtt og sliten kan man faktisk leve og jobbe med, det er arbeidsmoralen og personlige prioriteringer som spiller en rolle når det kommer til om man gjør det eller ikke! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142494513-synes-gravide-sykmelder-seg-for-fort/page/2/#findComment-142910831
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå