Gå til innhold

Ikke hjerteslag på tidlig ultralyd. Blir så stressa...er det håp om å se det snart tro?

Anbefalte innlegg

Hadde eggløsning 25.sept og hadde samleie 25 og 27.sept. Har stort sett sykluser fra 30-34 dager. La inn 30 dager på babyverden sin terminkalkulator og var da i følge den 6+2 da jeg var på ultralyd. Så fosteranlegg, men ikke noe hjerte. Skal tilbake om to uker. De fleste steder står det at hjertet begynner å slå 25 dager etter befruktning. Selv om jeg skulle hatt 34 dagers syklus den mnd skulle hjertet da begynner å slå dagen før ultralyd. Kan det være litt variabelt når hjertet begynner å slå? Synes det er så utrolig lenge å vente til 10.nov med å få svar. Har ikke så mye symptomer heller, så blir ikke mindre stressa av det.

Fortsetter under...

Tror du var på ul litt veeel tidlig....

Symptomer varierer jo veldig også.., så lenge man så fosteranlegg er eller har du iallefall vært gravid:)

I BESTE fall var du 6 pluss to, i "verste " fall under 6u, dvs du hadde knapt blitt gravid før du var på ul.

Lykke til den 10.nov.., vi er flere som syns tida snegler seg avsted hvis det er noen trøst!

Stoor klem

Kan jeg spørre om hvorfor du var på ul? En venninne av meg fikk blødninger da hun var 6 uker på vei, og fikk beskjed om at det ikke var noe poeng med UL, hun måtte bare vente....

Så det er ikke rart dere ikke så noe, går nok bra, skal du se!

6 uker er jo veldig tidlig å dra på ultralyd.. mest sannsynlig så er du rett under 6 uker og da har jo ikke hjertet begynt å slå enda :) men er nok rett rundt hjørnet skal du se :)

Jeg hørte hjertelyden hos jordmor så vidt i går og er i dag 11 uker+5 dager.. skal til tidlig ultralyd den 10 nov :)

Ha tålmodighet! Vet at det virker som tiden går veldig veldig seint, men den går iallefall :) Jeg har vært sykemeldt i 6 uker nå og bare sitte hjemme og tiden har gått så seint så veldig glad jeg skal prøve meg på litt jobb på mandag igjen så dagene kan gå litt fortere :)

Lykke til :)

Jeg var på ultralyd på 5+5 (etter sikker eggløsning) og da var det ikke mulig å se hjerte slå. MEN på 6+2 så var det godt synlig.. Så bare noen dager kan nok gjøre en stor forskjell. Prøv å slappe av så lenge, og tenk at det bare var et par dager for tidlig.

Lykke til :-)

Annonse

Jeg hadde UL med kun et døgn mellom.. ene var 6+3 andre var 6+4..

6+3 var det kun tegn til fosteranlegg, men ikke hjerteaktivitet. Gyn forberedte meg på at vi kanskje var i ferd med å miste.

Dagen etter 6+4, så slo hjertet.. SÅ det trenger ikke være mange timene som skiller. Jeg har i tillegg blitt satt tilbake 10 dager på ordinær UL og det kan samsvare ganske bra med når hjertet begynte å slå.. Nå er jeg snart 28 uker på vei.. så dette gikk kjempebra for oss.

Takk for beroligende svar :-) Godt å høre at dere tror at jeg kanskje var litt tidlig på ultralyd. Grunnen til at jeg fikk ultralyden var at jeg mistet i sommer og rett og slett har blitt veldig redd for å miste igjen. Legen jeg var hos var en svært ung vikarlege som virket usikker på når jeg skulle til ultralyd. Først ville hun sende meg i uke 5, men konfererte med en annen lege som tydeligvis sa uke 6. Jeg syntes det virket litt tidlig og var redd jeg ikke kom til å se noe hjerte, men ville ikke si imot legen heller....

Får smøre meg med tålmodighet og håpe på det beste ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...