Gå til innhold

Trenger sårt hjelp.... jentenavn... blir dette for likt??

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten guttemann som heter Leander, og nå venter vi snart en lillesøster... Et navn jeg bare er heeelt forelsket i er Leah... Blir dette for likt?... har ikke noe lyst å ha det navnet om jeg føler jeg stjeler litt av Leander sin identitet på en måte...

Syntes også Mille er søtt, og det blir hvertfall noe helt annet... men liker Leah bedre...

Er det noen som har eventuelle andre forslag??? Jeg tar GJERNE imot :-D

Fortsetter under...

Leander og Leah blir alt for likt, ja. Da ville jeg heller valgt Mille :-) Hva med Linnea? Det er nydelig.

Andre forslag:

Andrea

Amalie

Cornelia

Dina

Ella

Emma

Sara

Filippa

Felicia

Gabriella

Hanna

Ida

Julie

Julia

Josefine

Nora

Mia

Oda

Silja

Mira

Lotta

Lotte

Noen du likte? :)

huff ja, det var det jeg fryktet:-/

Hehe, Linnea er godt likt, og står på lista... men vi har et vennepar som har en Leander fra før, og nestemann ble Linnea.... hehe... så det føler jeg også blie litt rart;)

eg synst da var fint på søsken eg men....=)

kjenner søskenpar som heiter mari og marius...

i gamledager her hos oss var det faktisk vanleg at søsken hadde like navn...så vart dei kalla for f.eks store-per og vetle-per.=)

Annonse

Ja, det litt vondt når en føler masse for det navnet Leah... Og noen jeg har luftet det for mener at siden trykket og hovedtyngden på navnet er ulikt, blir navnet ganske forandret... Og noen mener det var FOR likt på to søsken, men at om det hadde det vært tvillinger hadde det vært kanon... (men jeg syntes jo også tvillinger er to forskjellige identiteter, og syntes da det kunne være likesågodt to andre vanlige søsken som kunne hett det)

Huff dette skulle ikke være lett... men godt å høre det ikke er ALLE som syntes det er FOR likt, HVIS vi ikke klarer å komme oss bortifra det navnet... Må nok begynne å tygge noe iherdig på navn;)

Thea, Mathea, Mille..... Huff.... er ikke så himla lett med navn som en skulle trodd:-D Hehe...

Synes ikke de er for like i uttale. Problemet er vel heller at på papiret ser man at Lea bare er en "del" av Leander, liksom, og for min del blir da Lea sammenliknet med Leander litt ufullstendig, (selv om jeg synes Lea på jente er finere enn Leander på gutt).

Vet egentlig ikke om så mange jentenavn jeg synes står bra til Leander, men f.eks. Marlene, Kristina, Karoline, Renate, Regine. Noe med -r.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...