Gå til innhold

Hvor fort kan man starte fryseforsøk etter misslykket ferskforsøk?

Anbefalte innlegg

I dag begynte jeg å spotte - på rd 14. Så da regner jeg med at løpet er kjørt i denne omgang. Hvordan går jeg frem nå? Vi har 8 egg på frys, så vi har lyst å starte fryseforsøk så fort som mulig. Hva gjør vi, og hvor fort kan det skje? Noen som vet?

Fortsetter under...

Eg har hatt fryseforsøk ca 2 månadar etter ferskforsøk. Hadde fyrste ferskforsøk i januar (veke 3) og fyrste fryseforsøk i mars (veke12). Eg snakka med klinikken på testdag 14 dagar etter innsett og då avtalte me vidare opplegg. Det måtte gå ein syklus før eg kunne byrja på medisin før fryseforsøket. Så for min del var dette det raskaste eg kunne koma i gong med fryseforsøk etter ferskforsøket. Har også planlagt ca 2 månadar mellom kvart fryseforsøk.

Lukke til vidare for deg! Heilt sikker på at løpet er kjørt i denne omgang? Du skal vel ta blodprøve eller test også?

Ja, spottinga gikk over til frisk rødfarge, så jeg er sikker på at løpet er kjørt. Ringte Ullevål, og de sier første mulighet for oppstart av fryseforsøk er i desember for meg nå. Så det stemmer det du sier om å hoppe over en syklus.

Ullevål praktiserer ikke blodprøver, så det blir det ikke noe av. Vet ikke om det er noe poeng i å ta en test nå når TR er kommet skikkelig i gang? Det blir vel bare å "strø salt i såret" å se den dumme testen lyse "Ikke gravid" mot meg tenker jeg...

Håper på bedre lykke neste gang! Har heldigvis mange egg på frys, så jeg slipper hele runden med spray og sprøyter neste gang! Det er da enda noe... :)

Nei, hvis TR er skikkeleg i gong er det vel lite poeng i å testa... Leit det enda slik! Veit godt korleis det er... Men det er berre å svelga skuffelsen og sjå framover - og du har jo heile 8 egg på frys. Det må jo vera kjempebra!

Eg skal i gong med forsøk sjølv i desember. Nytt ferskforsøk med kort regime for fyrste gong. Gler meg til å koma i gong og håpar på sjølvsagt på positivt resultat denne gongen. Det er vårt fjerde forsøk så langt, og me har ikkje tenkt å gje opp på ei god stund enno.

Lukke til i desember! Fryseforsøk er noko heilt anna enn ferskforsøk, for min del har eg ikkje merka noko biverknadar av medisinen.

Da ønsker jeg deg også MASSE lykke til i desember! Vi får krysse fingrene for hverandre. En eller annen gang må det vel være vår tur, så det er viktig å ikke gi opp. Selv om det er tungt akkurat nå.

Det er noe som heter at man får ikke mer motgang enn man tåler :) Vi får prøve å leve opp til det ordtaket!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...