Gå til innhold

Der fikk jeg igjen for å "bimme" i arbeidstiden...!

Anbefalte innlegg

Hadde vært her inne og kikket litt på jobb i går, og hadde siden oppe som en fane i explorer. Så kommer en kollega inn på kontoret mitt og skulle vise meg noe i en lov og står og kikker over skulderen min mens jeg går inn på lovdata. Da ligger jo siden "Barnimagen" og lyser oppe som en annen fane....

Huff, håper VIRKELIG ikke hun så det, men tror vel egentlig det. Hun sa ingenting, men tipper hun kommer til å hviske litt i gangene... NEINEI, ville ikke at de skulle finne ut av det på jobben nå, jeg er bare seks uker...!

Fortsetter under...

ikke sikkert hun så det da... og kansje hun ikke sier noe til de andre om hun så det,... men på min jobb vet dessverre alle det.. pga jeg var dårlig, så sa jeg ifra til hun som har annsvar for vaktlistene.. sa flere ganger at det var viktig at dette ikke ble sagt til noen andre.. sjefen min hadde ferie, og fikk derfor ikke sagt det til ham. var innom jobb med sykemeld noen dager senere.. og da viste alle det. Utrolig kjiipt, særlig siden nære venner og mye familie ikke viste noe.. og rykter sprer seg fort på et lite sted..

så kommer aldri til å stole på henne igjen.. ifølge en arbeidskolega så var hun jeg fortalte det til sur for at jeg ikke kom på jobb... og fortalte det. da var jeg ca 6 uker.

får håpe det går greit for deg!

Lille snupp:

I min jobb må vi signere på taushetsplikt! Må dere det? Isåfall hadde jeg slått hardt ned på det... Ikke det at dette er noen katastrofe, men tillit skal man kunne ha! Jeg opplevde det samme på min arbeidsplass, men hun røpet seg til 2 kollegaer bare. Sendte henne en lang mail med hvordan man skal håndtere slik informasjon og dagen etterpå fikk jeg blomster på døra. Hun la seg helt flat og har unnskyldt seg til alle instanser. det er ikke du som er den stygge ulven nå, det er hun!

Jerseygirl:

Takk for støtte!

ja syntes ikke det var noe greit. hun har ikke vært på jobb når jeg har vært innom (er der ikke så ofte siden jeg er sykemeldt) så har ikke fått tatt det opp med henne. vi har signerer skjema om taushetsplikt, men det er i forhold til beboere og pårørende osv.. (jobber på sykehjem) ikke noe som går på oss ansatte (tror jeg), men mener at man jammen må kunne være såpass god kollega at man ikke sier noe man blir bedt om å holde tett om. hun viste at jeg ikke hadde sagt det til familien enda. vurderer om jeg skal ta det opp med skjefen min.. men vet han ha utrolig mye annet å tenke på nå, så syntes det er litt dumt å mase på ham oxo...

men vet hvertfall nå om en kollega jeg ikke kan stole på.

Annonse

Det skjønner jeg: Noe er job og noe er privat. Noen ganger mp disse blandes, som i disse tilfellene. Ledere og andre personer som man rapporterer feks sykdom til, har taushetsplikt på sensitiv informasjon, så lenge ansvaret dems omfatter ansatte og ikke alt annet!

Uansett juridisk rett eller ikke, så synes jeg at man må kunne forvente tillitt fra personer i tillitsverv/stillinger; rektor/pedleder/sjef/personalansvarlig etc...

Det er nå min mening!

Det skjønner jeg: Noe er job og noe er privat. Noen ganger mp disse blandes, som i disse tilfellene. Ledere og andre personer som man rapporterer feks sykdom til, har taushetsplikt på sensitiv informasjon, så lenge ansvaret dems omfatter ansatte og ikke alt annet!

Uansett juridisk rett eller ikke, så synes jeg at man må kunne forvente tillitt fra personer i tillitsverv/stillinger; rektor/pedleder/sjef/personalansvarlig etc...

Det er nå min mening!

Og beklager til innleggsforfatter at innlegget ditt nå handler om noe helt annet enn det opprinnelig gjorde ;-)

Jeg vet ikke helt, hun har ikke sagt noe. Men så har vi ikke sånn forhold at hun ville spurt heller. Ikke har hun barn selv, så jeg kan jo håpe at hun ikke fikk med seg at det sto barnimagen der...

Jeg ville jo kjent igjen fanen med en gang! :-)

Må for øvrig si at hun er en veldig hyggelig og ordentlig kollega, så hun ville nok eventuelt bare nevnt det for en annen nær kollega/venninne. Hun ville ikke spredd det som de over her har opplevd, heldigvis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...