*Lissi* Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 Har begynt å klø så sinnsykt på armene og føttene! Lindrer litt når jeg smører meg, men klør likevel... Noen som sliter med det samme? Lå våken flere timer i natt..
RampeguttFårLSøster*HØYGRAVID* Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Sliter ikke med det samme selv, men mener du bør oppsøke lege eller jordmor, dersom kløen er veldig intens. Les denne artikkelen, http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/svangerskapet/article538349.ece Det er sikkert ikke noe alvorlig, men greit å la en lege sjekke det likevel kanskje? Lykke til i alle fall!
Tullemor til 3 Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 hei! Haddde INTENS kløe tidligere i savngerskapet, men forsvant heldigvis like plutselig som det kom, men varte i 6-8 uker først. Holdt på å bli gal, slik svangerskapskløe er no herk! Var flere runder hos både lege og jordmor, tok blodprøve 2 ganger i løpet av de ukene for å sjekke at det ikke var noe med leveren, men det var det heldigvis ikke. er som regel ufarlig VELDIG ubehagelig! Fikk først råd hos lege om å smøre med hydrokortison og ta kalktabl, men det hjalp ikke. Fikk så resept på en eller annen mixdur som hjalp bedre, men den var dyr, 700 kr for en ukes forbruk..Husker ikke navnet i farta,men kan finne det rem om du ønsker det.. Fikk så råd hos jordmor og en annen lege om at vanlig postafen reisesyketabletter kunne hjelpe, enkelt og billig ) Ingen av delene tok ALL kløen, men tok tabl om kvelden for å ta det verste, slik at jeg fikk litt søvn. Ellers smurte jeg føttene med Deep moisturising Cream fra Scholl, selges bl.a på apotek, lindret også noe da jeg ble veldig tørr og sår under beina pga at jeg ikke klarte la være å klø... sto og skrapte undersiden av føttene i trappetrinn og andre skarpe kanter! ) Ellers var det godt å avkjøle/bedøve kroppen med en kald dusj på det verste.. Fikk foresten brev fra legen ang noen prøver de hadde tatt om at jeg hadde lite jern, og at jernmangel også kunne bidra til å generere kløe, men da hadde det allerede gitt seg hos meg..Da hadde jeg begynt så smått med jerntilskudd, så kanskje det også var en medvirkende årsak? Lykke til, håper du blir bedre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå