mamman til 2 godjenter:) Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 vesla her er straks 3 uker nå og alle disse lydene som kommer ut av henne på natta er slitsomt, jeg får ikke sove så jeg har lagt meg på et annet rom mens gubben sover på rommet vårt. jeg våkner av henne når hun gråter og skal ha mat, så hører henne godt da ja..hehe.. hvor tidlig la dere deres små på eget rom? største jenta sov inne hos oss i nesten 1 år, det skjer ikke denne gangen..hehe takker for svar
bitthen Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 De lydene vil jo gi seg etter hvert. Jeg hadde ørepropper i ene øret da mini drev og gryntet og styrte på. Nå er han 4,5 mnd, og det er stille og rolig, bortsett fra når det er tid for mat og når det er på tide å stå opp. Da ligger han og pludrer og tutrer til jeg våkner. Synes det er skikkelig lettvint da han fremdeles får pupp om natten. Gidder ikke stå opp og gå til et annet rom når han kan ligge like ved senga vår og det er bare å løfte han over. Får se når det blir eget rom her i gården. Ikke så lenge jeg ammer på natta i allefall Når dette er slutt, så får vi se da Nå er han vår første, kanskje han blir 1 år slik som din lille jente før vi flytter han på eget rom
Turbojenta og lillesøster Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg har også erfaring av at disse lydene gir seg etterhvert. Vi hadde ei jente som laget masse lyder på natta, gryntet og sto på. Dette forsvant gradvis og nå er nettene stille, bortsett fra som hun over skriver, når det er tid for mat og når hun skal stå opp, ingen gråting, bare pludrelyder. Jeg har flere ganger vurdert å legge hun på eget rom, (nå rett over 4mnd gammel) men har også kommet frem til at så lenge hun ammes på natta er det et styr hvis jeg skal opp og inn på et annet rom for å gi hun mat. Er redd for at hvis jeg tar hun med inn i senga for å amme så bare legger jeg hun ved siden av meg i vår seng fordi det er lettere enn å måtte gå med hun til et annet rom igjen, kjenner jeg meg selv rett i zombietilstand så kan det lett bli en dum vane. Å sitte i en stol på det andre rommet midt på natta er jeg ikke så veldig gira på. Kaldt er det også, nå i disse vinterstider. Brrr
Willy Wonka Skrevet 29. oktober 2010 #4 Skrevet 29. oktober 2010 Vi la han på eget rom da han var ca. 8 uker. Fungere kjempe bra. Sover langt bedre om natten nå. Alle sammen faktisk!
Indigo 08-10-13 Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 Gutten min på 7 uker lager også masse lyder om natta. I begynnelsen lå jeg våken og hørte på lydene og venta på at han skulle gi beskjed om å få pupp. Tok han ofte til brystet mens han faktisk sov, fordi jeg trodde han var våken pga alle lydene. Jeg begynte derfor å plugge ørene skikkelig godt med vokskuler, og nå sover jeg gjennom disse sovelydene hans, men våkner når han gir beskjed om mat. Gutten vokser godt, er over øverste vekstkurve, så han får i alle fall nok mat... Mannen ligger på samme rom, så føler derfor trygghet overfor barna mine, selv om jeg har ørepropper. Han våkner hvis det er noe som jeg ikke hører. Bare jeg som sover så utrolig lett. Og er verre nå som man nattammer. Føler man våkner til den miste lille lyd. I alle fall et tips med ørepropper! Jeg venter med å flytte lillegutt på eget rom til jeg nattavvenner pga det praktiske.. Blir sikkert rundt 6 mnd sånn som med storebroren;)
Absolutt mamma Skrevet 29. oktober 2010 #6 Skrevet 29. oktober 2010 Pga faren for krybbedød anbefales det at de ligger på rom med foreldrene til de er 1 år.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. oktober 2010 #7 Skrevet 29. oktober 2010 Greit å ha i bakhodet ja, dette m krybbedød og eget rom- her er anbefalingen fra LUB (landsforeningen uventet barnedød): La barnet sove i egen seng på foreldrenes soverom eller sørg for forsvarlig samsoving Barn som sover i egen seng på foreldrenes soverom eller i en trygg samsovingssituasjon har lavest risiko for krybbedød. Rådet om å sove i egen seng på foreldrenes soverom gjelder særlig det første halvåret. Etter de første fire-seks månedene kan det være at foreldrene ikke sover godt nok fordi de våkner av barnets lyder. Da må man vurdere andre søvnrutiner for barnet eller mor/far. Det anses som godt og trygt for barnet å høre og lukte foreldrenes nærvær. http://www.lub.no/id/80244C7A42842796C1257689005046DB
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 29. oktober 2010 Takk for svar her får hun flaske så opp må jeg uansett så det ser jeg ikke på som noe problem:) har uansett ikke tenkt å legge henne på eget rom enda, men kommer nok ikke til å vente til hun er 1 år regner jeg med, så får håpe det er som dere sier at disse lydene gir seg..hehe..husker ikke fra første jeg, hvordan det var..hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå