løve_mamma Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Er det neon som vet når NAV begynner å behandle søknaden? Jeg gikk uti perm 20sept, søknad om fødselspenger ble registrert hos NAV 20 aug. Jeg har enda ikke fått noe svar fra NAV. Jeg gikk bort til NAV idag og snakket med de, og der fikk jeg beskjed om at det ikke var vanlig å behandle søknad om foreldrepenger før etter at barnet var født, ca 1mnd etter. Siden min sønn var født i begynnelsen av oktober, så ville de ikke behandle saken min før i november. KAN DETTE STEMME??!! Det betyr at jeg skal leve uten penger i flere mnd!!
krisb Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Har også lurt på dette, og de sier at søknaden har 3mnd behandlingstid, men det betyr IKKE at de ser på den etter at barnet er født. De vil heller ha søknaden tidlig, sånn at man skal få svar i god tid. Sånn jeg har forstått det. Var litt sent ute å sende inn, den er registrert hos nav 9.sept og jeg fødte 17.okt. Har fortsatt ikke hørt noe, og jeg ringte de fordi jeg ikke hadde fått sykepenger også Da spurte jeg om de kunne se om jeg fikk svar om foreldrepenger, men fikk beskjed om at det var 3mnd behandlingstid... Så vi får vel snart svar
Lillegullet vårt <3 Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg gikk ut i perm 15. sept. og søknaden var registrert hos NAV 17 JULI, og jeg har enda ikke fått svar.. har ringt og ringt, men får til svar at de ikke hadde regna med at det ble født så mange barn i oktober, så derfor tar det lengere tid.." du må nok bare smøre deg med tålmodighet", fikk jeg beskjed om.. blir så provosert!! Er ikke akkurat lett å leve i dag uten penger!! Men er ikke stort man kan gjøre heller.. hjelper ikke å kjefte ihvertfall.. Bare nikke og smile og snu på femtiøringen, fram til de finner det for godt å gi oss svar.. huff.. ikke meninga å blåse ut her, men irriterer meg at de behandler folk sånn.. Vi får håpe at alt går i orden, og at vi får pengene våre snart!! ) Lykke til, krysser fingrene!! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå