løve_mamma Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Ved hvilken temperatur siere man at et spedbarn har ffeber, og hordan behandles det? Min gutt er nesten 3uker og jeg synes han kjennes litt varm, men har ikke målt tempen enda. Vet egentlig ikke hva som er grensen... Håper noen kan hjelpe med svar.
fiskelisken Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg tror grensen ligger på 38 grader. Spedbarn skal ikke ha feber så hvis han har det ring til legen med en gang. Så små barn tar de inn med en gang ennå det er kø på legekontoret. Men ikke sikkert han har feber enda han kjennes litt varm ut altså Det har min gjort innimellom også og ikke noe feber der gitt Du må følge med på om han føles utilpass og hvordan allmenntilstanden hans er. Lykke til
løve_mamma Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2010 Takk for hjelp Han er ellers "normal" selv om kosetrangen er stor
Super-Langbein Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Hvis du skal måle så vær oppmerksom på at babyer ofte har lavere kroppstemp. enn oss voksne når de er friske. Mine barn ligger på 36,4- 36.6 når de er friske. Helsesøster der jeg går råder forøvrig til å gi febernedsettende når babyene bikker 39 grader, med tanke på evt. feberkramper når de er så små( ved vaksinereaksjon f. eks).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå