Gå til innhold

Mysing mot TVen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til i det siste at sønnen min på 2 år myser hvis han ser tegnefilm på TV. Men kun da.

Har fulgt nøye med han den siste mnd, og det er ingenting å sette fingeren på sånn ellers.

Han leker fint, og ser både ting som er langt ifra og det som er nærme.

Har bedt dem følge litt med på han i bhg også, men de sier han er som alle de andre og har ingenting å utsette på verken mysing eller synet.

TV står sjeldent på her i huset etter at vi la merke til denne mysingen, men i kveld fikk han lov å se litt på Mikke Mus, sittende i stolen sin i normal avstand til TVen, og da begynte det igjen.

Er det noen som har noe erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg myser selv, ubevisst, selv om jeg har brillene på og ser helt utmerket, så det kan være ingen ting. Men hvis du er bekymret kan du jo ta det opp på helsestasjonen og få henvisning til øyelege, evnt dra til optiker :)

Skrevet

Gutten vår myser også. Har tenkt over at det kan være synet, men samtidig ser han jo alt mulig annet rart. F:eks. her om dagen ropte han "ball" og pekte opp mot bokhyllene vi har helt oppunder taket i stua. Og etter mye leting ser jeg at det er en liten fotball på en av bøkene helt der oppe. Tenkte jeg skulle ta det opp med helsesøster på toårskontrollen, men jeg tror ikke det er noe galt.

Skrevet

Godt å høre...

Ser nå av en eller annen grunn at jeg var anonym der oppe. Det var jo ikke med meninga..

Skal på en litt forsinka 6 mnd kontroll med minsten på HS til uka, så kan jo høre med legen hva han mener da. Om vi skal gjøre noe med det nå eller vente til 2 årskontrollen om et par mnd..

Takk for svar dere ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...