Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Jenta mi er 3,5 måneder gammel. Siden hun var 6 uker, har hun sovet natten gjennom fra kl 19 - 7 uten mat. Har alltid vært utrolig blid og spiste bra. MEN hun var på 3 måneders kontroll på helsestasjon på mandag og fikk vaksin. siden har dagene blitt et helvete. Hun spiser nesten ingenting, og sover ikke om natta. Når det er leggetid begynner hun å skrike og nekter å ligge i senga si. Hun har ikke feber, og på dagtid utenom måltidene, er hun like blid som vanlig. Men når hun skal spise, snur hun seg vekk fra flasken, eller drikker litt for så å begynne å gråte, eller bare ligge og tigge litt på smokken. Tar nå vanligvis en time eller flere for å få i henne 100ml. Sliter veldig. Vi hadde et ekstremt krevende barn første gangen, og jeg merker nå etter bare disse få dagene at dette begynner å ta veldig på forholdet mellom meg og mannen min. Je3g er utrolig sliten og fortvilet.. Er det noen som har opplevd lignende er vet hva det kan være?
mammas skatter <3 Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 e tenkte tanken tenner.... va litt d samme da me min gutt. og d går jo over når de har kommet fram.
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2010 Tusen takk for svar! Jeg tenkte litt på tenner jeg også, hun suger og tygger veldig på hendene sine..men det forklarer ikke hvorfor hun plutselig har begynte å skrike når det er leggetid og nekter å sove om natta.
fiskelisken Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Det kan godt være tenner altså. Og gommene blir mere irriterte og vonde om kvelden/natten. Derfor mange sliter om nettene når tennene melder annkomst Prøv å smør litt..husker ikke hva det heter men hvis du spørr på apoteket etter noe å smøre på gommen til babyen din så får du nok det jeg tenker på..
Kate77 Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Det heter dentinox. Du kan også gi paracet om det er riktig ille(som det jo høres ut til å være)
Canari Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Dentinox heter middelet som smøres på gommene (det skal vi og kjøpe snarest) - her gnages det så stakkar liten blir sår på knokene sine!
Grand Old Lady Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Jepp, det samme skjedde her hos oss etter vaksinen. Gutten fikk vond løs mage, våknet med bæsjebleie om natta og skrek. Ingen matlyst heller. Før vaksinen hadde også han sovet natta gjennom i ukesvis. Dette varte i litt over en uke, og det samme gjentok seg da vi fikk påfyll av vaksinen senere. Jeg slo opp på nettet, der står det at dette kan være en av bivirkningene av vaksinen. Men, det gikk over og vi har fått tilbake sovebabyen vår :-) Hang in there, det går over!
abella Skrevet 29. oktober 2010 #8 Skrevet 29. oktober 2010 Gutten min er 11 måneder. På mandag fikk han sin 3. vaksinedose og det samme skjedde her også! Knerten har alltid vært kjempelett å legge, vi pleier bare putte han i senga og forlate rommet og så hører vi ikke mer før neste morgen. Sånn har han vært siden han var 2-3 måneder. Han har også vært en matvrak uten like. Hvier innpå og spiser kjempemye. Han har fått 6 tenner uten noen som helst plager, vi har ikke en gang merket at de har kommet før de er fremme. Men så fikk han altså denne vaksinen på mandag og det var som å skru på en bryter! Hele dagen etter vaksinen var han tydelig plaget, sutret mye, også noe neste dag. Var helt umulig å legge og har vært det siden. Styrer 1-2 timer hver kveld. Har dårlig matlyst og spiser mye mindre enn han pleier. Det eneste "positive" her er at han fortsatt sover natta gjennom, når han først tar kvelden sover han. Må sies at han ikke hadde nevneverdige plager de to første gangene han fikk vaksine, så jeg synes det er litt rart at han reagerer så mye nå. Jeg visste ikke på forhånd at vaksinene kunne virke på denne måten, vi har ikke fått noen informasjon om slike bivirkninger på helsestasjonen. Nå har det gått 5 dager, og jeg går bare og venter på at ting skal normalisere seg. Håper det ikke tar alt for lang tid for noen av oss. Lykke til!
Gjest Skrevet 29. oktober 2010 #9 Skrevet 29. oktober 2010 Jenta mi begynte også å protestere på mat rundt den tida.. Kan ikke si om det var pga vaksina eller tenner, for hu fikk tenner like før vaksina.. Strevde lenge med å få i hu noe, og det var ikke vanlig da hun alltid har vært veldig glad i flaska si.. En mnd seinere prøvde jeg ved en tilfeldighet en annen flaske jeg hadde stående, og jammen tømte hu hele flaska!! Denne flaska hadde en god del mykere tut.. Kjøpte medela flasker dagen etter, og da var det ikke lenger noe problem.. Hun spiser nå som bare det, og jeg må stadig blande større mengde melk.. Så mitt tips: Prøv en annen flaske.. Håper du finner ut av det...
Terese med to jenter Skrevet 29. oktober 2010 #10 Skrevet 29. oktober 2010 Jenta mi var sutrete og "ikke seg selv" i fire dager etter den vaksinen, trodde hun var blitt sånn jeg og var litt fortvilet, men det gikk over heldigvis
Snupi27 Skrevet 30. oktober 2010 #11 Skrevet 30. oktober 2010 hei! =) sønnen vår sov natten gjennom nesten fra fødselen av, uten mat. da vi var på kontroll og skulle ha vaksine da han var 3 mnd var det slutt på det. han våknet hvertfall 4-5 ganger om natten. det hjalp absolutt ikke å putte inn smokken. eneste som funket var å gi han pupp. da roet han seg. han er 5 mnd på tirsdag og våkner fortsatt om natta.. i det siste har han villet ha mat bare 2 ganger om natta. om han våkner ellers tar han imot smokk uten å gråte og sovner. nå i natt våknet han bare 1 gang så vi er på riktig vei =)
Fifrildi Skrevet 31. oktober 2010 #12 Skrevet 31. oktober 2010 Da min begynte sånn skiftet jeg opp en størrelse i tut (vi bruker Avent og jeg gikk opp til tut nr 3) og så ga problemet seg. Hun syntes rett og slett det var for slitsomt og tok for lang tid å drikke av liten-baby-tuten.
Trio? Skrevet 2. november 2010 #13 Skrevet 2. november 2010 Hei du som startet tråden - hvordan har det gått med babyen din? Jeg opplevde akkurat det samme som deg og har fulgt litt med denne tråden.. Nå er det 5 dager siden vi fikk vaksinen og i natt var babyen endelig litt mer "normal" i rutinene igjen. Det har vært noen skikkelig rufsete kvelder siden vaksinen. Jeg vet ikke om det er den men det begynte i alle fall dagen etter den. Babyen vår har skreket helt forferdelig - som om han har vært livredd. Mammahjertet mitt har hatt det skikkelig vondt over den såre gråten så vi har rett og slett gitt han nærheten han skriker etter. I går kveld så satt jeg på sengen og koste med en god stund før leggetid. Roet helt ned begge to. Deretter tok jeg den vanlige leggerutinen vår og han sovnet som vanlig!! Hver gang jeg har ammet han i natt så har jeg lagt han tilbake i sengen og han har bare sutret lett før han har roet seg etter bare et par minutter. Jeg har strøket han lett over tinningen og latt han få holde i ene fingeren min til han har funnet roen selv. Jeg krysser fingrene for at vi er på rett spor igjen og ønsker det samme for dere :-)
abella Skrevet 2. november 2010 #14 Skrevet 2. november 2010 Det var ikke jeg som startet tråden, men jeg har et innlegg over her som sier at vi opplevde det samme når gutten vår fikk 11 mnds vaksinen. Vi var i går til barnelege fordi gutten vår har blitt svært dårlig. Han var litt pjusk i forkant av vaksinen (dårlig mage - har hatt det en stund). Men har blitt skikkelig syk etter vaksinen som jeg skrev over her. Legen sa da at dette var helt normalt! Og dette er til og med en barnelege. Litt underlig egentlig, da ingen på helsestasjonen opplyser om noen som helst bivirkninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå