Trilletrill Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Skrev i forrige uke om jenta mi på 15 mnd som går hos Dagmamma her i Bærum. Om at jeg ikke kunne vite hvordan jeg skulle vite om noe var galt osv. Idag opplevde jeg noe ganske ubehagelig. Jeg plukket henne opp kl 14 noe dagmammaen ikke ventet. Etter en kort stund åpnet hun døren og det første je oppdager er skrikegråten til dattra mi som kommer fra annen etasje, de resterende barna lå alle i senga i første etasje. Ok, det er ikke plass til 4 senger nede men dattra mi hadde grått så mye at snørret hadde rent og hun var skikkelig opprørt. Hjemme blir det ikke så ille Med mindre hun har grått LENGE, noe som har skjedd svært sjeldent. Når dagmamman hentet dattra mi brukte hun så lang tid på å komme ned....og sa at nei hun har nettopp våknet. Jenta mi så slettes ikke ut som hun hadde sovet i 1,5 time, heller at hun hadde grått en del. Itillegg så spurte jeg om jeg kunne gå opp og se hvordan det var oppe etter en stund og da sa hun med et smil Nei Nei Nei, det er så rotete oppe, jeg har arvet så mye fra bestemor og mor min bla bla bla, så jeg fikk ikke lov! Er ikke det litt rart?! Dattra mi sover jo der i det gamle huset, burde ikke jeg som mamma se hvilken tilstand hun er i?. Dessuten drikker hun så lite vann der, leppene hennes er tørre noe som også er ukjent for oss. Bleie blir kun byttet 1 gang. Men denne dagmamman er visstnok veldig populær, men jeg er nå faktisk litt bekymret! Noen ide'/erfaring?
satser & vesla Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Hei. Hvis jeg var deg ville jeg ha fulgt magefølelsen og lett etter ny dagmamma eller søkt barnehageplass. For hvis jeg har funnet min datter i den tilstanden du beskrev hadde jeg ikke følt meg trygg. Det at du ikke fikk lov til å gå inn og se synes jeg var veldig rart - kanskje hun skjuler noe. Det høres heller ikke ut som at dagmammaen har rutiner mtp vanndrikking (frokost, lunsj?) og bleieskift. Stol på følelsene dine og vurder hva du vil gjøre. Har du snakket med andre foreldre som bruker denne dagmammaen? Fikk du referanse av dagmammaen? Jeg personlig kviet meg til å ha min datter hos dagmamma da vi ikke fikk barnehageplass. Heldigvis fant jeg et ledig plass - startdato 2. dager etter at jeg egentlig skulle begynne å jobbe. Jeg tok ut ferie og hadde henne der deltid i noen uker før hun begynte for fullt. Det er så fantatisk å se hvor fornøyd og blid hun er. Hun smiler og vinker "hade" til meg hver gang jeg drar derfra. Hun gråt riktignok i starten da jeg gikk fra henne, men etterhvert som tilvenningsprosessen gikk ble hun mer og mer fortrolig med bh. Hun stortrives der og ansatte er så utrolig hyggelig og samstemt. Jeg har så god følelse for denne bh at jeg har bestemt meg for å trekke oss ut av ventelista på bh like ved oss - selv om det blir litt omvei å levere der hun går. Det er verdt det, jeg føler meg så trygg og glad når hun er der :-) Så derfor: stol på magefølelsen din. .
Trilletrill Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2010 Tusen takk for svar! Er i grunn enig. Hun ene som går der har gått i samme Barselgruppe med jenta mi og mammaen pluss to tre andre i barselgruppa anbefalte denne dagmamman. Så jeg ringte aldri noen referanse. Men det kan jo hende at hun er sånn mot jenta mi bare og ikke de andre. Trenger ikke å være noe kjempealvorlig, men en ettåring mener jeg trenger mye omsorg og trygghet rundt seg og det er jeg usikker på om hun får hele tiden der. Vil jo ikke ødelegge for denne dagmammaen hvis det er jeg som feilvurderer men har bestemt meg for å søke barnehageplass for henne hun kan muligens starte i januar. Ikke hyggelig for en liten småtass som er full av kjærlighet for alle;(
Gjest Kira06 Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg vet at vi foreldre krever mye av barnehagene og dagmammaene, noen ganger for mye. Men synes det var MEGET spesielt at du ikke fikk lov til å komme opp for å se, og liker heller ikke endel av de andre tingene du beskriver i innlegget ditt. Hadde min datter gått der, så tror jeg at jeg hadde blitt litt betenkt. For meg personlig er det viktig at jeg føler meg trygg på at datteren min har det bra mens jeg er på jobb, noe jeg er sikker på at er viktig for deg også. Så tror kanskje jeg ville vurdert å finne en annen dagmamma eller barnehage uansett, bare for å bli rolig. Jeg kommer også fra Bærum, og moren min har jobbet som dagmamma der i MANGE år (i tillegg til barnehager), og hun reagerte også på dette innlegget. Synes det var hårreisende at du ikke fikk lov til å se hvor datteren din sov.
Trilletrill Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2010 Nettopp at hun sa jeg ikke fikk lov å gå å se trigget varsel-lampen hos meg! Hvorfor ikke? Har du noe å skjule? Tydeligvis siden jeg vet at mitt barn sover oppe og hun vet det ikke er en bra plass for et barn å være/sove av en eller annen merkelig grunn..For en elendig situasjon:( Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå