Gå til innhold

Vondt i halebeinet- bekkenrelatert?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vært på kurs noen dager og da sittet mye/over lange perioder i løpet av dagen og har fått vondt i halebeinet. Vondtene går over når jeg får stå/gå litt. Noen som vet/har erfaring om dette er relatert til bekken eller om det faktisk bare er halebeinet som reagerer på de ekstra kiloene? (er i uke 24 så har fått en anstendig mage)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142492134-vondt-i-halebeinet-bekkenrelatert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjent bekkenplager i 1,5 måneder nå - er i uke 27. Det begynte som litt "gangsperre", senere "treningsverk" i rumpeballene + vondt i halebeinet. La om fritiden helt fra klatring og turer i skog og mark til mye hvile og så svømmetrening 1 g/uke.

Denne uken fikk jeg alvorlige problemer med å sitte på kontorstolen over lenger tid. Tok derfor tak i saken og bestilte time hos fysioterapeut (i tillegg til heve/senkepult som kommer allerede imorgen!). Hun ba meg gjøre forskjellige ting som gav skjev belastning og spurte om det gjorde vont. Ikke noe av det gjorde det.

Hun kunne derfor ikke gi meg diagnosen "bekkenløsning", men sa det kunne være et forstadium. Derimot mente hun at smertere i halebenet og rumpeballene kommer av at kroppsvekten er forskjøvet og man får muskelspenninger som gir smerter. Hun tøyde og bøyde og mente jeg var stiv i musklene i nedre rygg/rompe/lår. Medisinen for min del blir stretching og trening av stabiliserende muskulatur - noe av dette skjer hos fysioterapeuten, og så får jeg hjemmelekse i tillegg.

Konstatert "Bekkenløsning med gangvansker" gir fri behandling med henvisning. Imidlertid kan det være lang kø på behandling på den "kvoten". Heldigvis har jeg en jobb som lar meg komme unna med en egenandel på 150 kr/gang. Spesielt heldig siden bekkenløsning ikke ble konstatert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...