Gå til innhold

Når går dere til legen 1. gang?

Anbefalte innlegg

Satt og så igjennom helsekortet mitt fra forrige gang, og da va jeg faktisk ikke til legen før i uke 13. Mn har fått inntrykk av at mange løper til legen omtrent med en gang de finner ut at de er gravide...

Så går dere omtrent med en gang dere finner det u,t eller venter dere til etter uke 12?

Fortsetter under...

Jeg er 5 uker på vei, og var hos legen i dag :)

Det gjør ingenting når du drar til legen:)

Jeg tok blodprøver og medbrakt urinprøve var med.

Legen min vil i hvertfall følge meg på ferden og hun syntes det var bra jeg kom med en gang:)

Jeg skal til legen første gang i uke 12. Legen syns ikke det var nødvendig å ha noen konsultasjon før den tid, med mindre det er noe spesielt. Det er det ikke, så jeg er enig. Tror jeg var noe tidligere til første kontroll i forrige svangerskap. Det var på et annet legesenter.

Annonse

Nei, det er ikke vanlig å gå til legen før uke 10-12. Her hvor jeg bor tar ikke lab.en imot blodprøver tatt før uke 11. Aner ikke hvorfor... Denne gangen var jeg faktisk hos legen i uke 8, det var for å søke fødeplass på Riksen. Må visst være tidlig ute for å få plass... Legen undersøkte meg ikke ang graviditeten, og jeg skal tilbake i uke 12.

Jeg skal til første time ca uke 12.

Ja, mange som løper til legen tidlig.. min lege er tydelig på at det ikke er noen vits om det ikke er noen spesiell grunn for det.

Det skjer jo ikke så veldig mye spennende akkurat på første kontrollen uansett, fylle ut helsekort og sjekke blodtrykk, ta blodprøve og teste urin. Iallfall synes ikke jeg det er noe som er så spennende, UL er spennende, men det er jo laaangt frem i tid :)

Når jeg fant ut at eg va gravid så hadde eg en legetime når jeg da ville være i 7 uke, men da ahdde eg fallt ut av systemet til legekontoret så de hadde overbokket og hadde ikke tid til meg likevel...så fikk eg ny time til eg var 8+5, altså i 9 uke, men den fikk eg brev fra legen om at måtte utgå...så fikk eg ENDA en ny time og den er når eg er 12+0 så akkurat i min 13 uke...men spørs om de avlyser den også :P

Var til legen tidlig pga blødninger, men første sv.skapskontroll var i uke 8. Legen sa han ville ha meg inn så tidlig nettopp pga blødninger, men at det vanlige ikke var før rundt uke 10-12. Vet også at på noen legekontor vil de ikke ta de blodprøvene man skal ta før rundt uke 12, slik var det hvertfall der jeg gikk da jeg var gravid med førstemann.

Første svangerskap var jeg på kontroll akkurat 13 uker..

Er 10+5 nå og har enda ikke bestilt time,men det har med at jeg har nettopp skiftet fastlege og det er ikke gjeldende før 1 november og det går tydeligvis ikke å bestille time før den tid.Men stresser ikke,blir vel samme tid denne gangen også tenker jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...