Gå til innhold

Bekkenløsning????

Anbefalte innlegg

Har hatt vondt midt mlm rumpeballene så å si hele svangerskapet, men de siste ukene har det blitt verre. Jeg klarer ikke sitte lenge i ro. På mandag var jeg påkurs og satt hele dagen og tirsdagen satt jeg i legevisitt store deler av dagen og det er en lidelse å sitte. Det er så vidt jeg kommer meg opp i stående stilling. Det sitter mlm rumpeballene. Idag har jeg vært¨å gådd i byen en del og venstre hofte verker i kveld. Det gjør vondt å bevege seg. Er bare 15+1 så syntes der tidlig å få bekken plager nå.....

Flerer som er plaget og er dette starten på bekkenløsning????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142491944-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke for tidlig for bekkenplager, bekkenløsning er hormonelt, det kommer ikke på grunn av belastning. Jeg begynte såvidt å kjenne bekkenplagene i uke 7, er nå i uke 25 og har alt vært sykemeldt i flere uker på grunn av bekkenplager. Kan hverken gå, stå eller sitte lenge, må ligge når jeg får vondt, så derfor er jeg fulltidssykemeldt.... Har samme yrket som deg. Snakk med arbeidsgiver om plagene dine, de er pliktet til å tilrettelegge arbeidet for deg.

Hei, jeg er gravid for tredje gang og har hatt bekkenløsning hver gang. For meg høres det dessverre ut som om du har begynnende bekkenløsning. Det er en myte at bekkenløsning kommer sent i svangerksapet, da det er hormonelt betinget og like så gjerne kan komme tidlig.

Alfa omega for å ikke bli veldig hardt rammet er å ta det med ro og å gjøre ting i hverdagen riktig. Med min første ble jeg til slutt sengeliggende fordi jeg jobbet som vanlig og ikke skjønte hvordan jeg skulle bevege meg, hvorfor jeg ble verre osv. Det er nemlig slik at det du gjør feil i dag i forhold til belastning, straffer seg for morgendagen.

Noen tips er at du tenker at du hele tiden skal ha lik vekt på begge bein, f.eks når du går ut av bilen og senga snu deg først og sett begge beina i bakken / gulvet før du reiser deg. Kle på deg bukse, sokker og sko sittende.... osv. Noe annet du bør tenke på er stabilisering av bekkenmuskulaturen før du skal gjøre ting som f.eks før du skal snu deg i senga. For å få tips og råd til alt dette så bør du få henvisning av legen til en fysioterapeut som kan lære deg enkle triks og stabilisering av bekkenet, samt henvisning til bassengtrening. Det må stå "bekkenløsning med gangvansker" på henvisningen skal du få refusjon fra NAV.

Eller kan du lese mer her: http://www.lkb.no/

Lykke til!

Har ikke hatt bekkenløsning selv, men har fått anbefalt et etastisk bekkenbelte visst det skulle oppstå. det er et belte som klemmer sammen og stabiliserer bekkenet, og det er veldig behagelig å ha på. det kan kjøpes på nettsiden http://www.ronda.no/.

i venstre marg står det "bekkenbelte" i menyen, og der står det litt om det. det kan jo være greit å prøve ut =)

lykke til!!!

Jeg har hatt lignende symptomer siden uke 20. Er på slutten av uke 26 nå. Dukket først opp dagen etter trening (klatring) og en gåtur i skogen. Kjente det tydelig på hver side "skrittet" når jeg gikk for å hente posten. Medisinen for min del har vært å slutte med klatring, løping og gåturer. Har isteden begynt å svømme en gang i uka, og passer på å ikke gå langt ifbm jobb (prøver å unngå befaringer i den grad jeg kan).

Så langt har plagene ikke blitt verre, snarere blir de til tider helt borte- for å komme tilbake når jeg har gått mye på jobb en dag eller sitter på en hard stol på kafe. Legen mente det ikke var behov for å oppsøke fysioterapeut så lenge det ikke ble verre.

Bekkenløsning er den eneste plagen jeg har hatt i hele svangerskapet så langt (ikke vært kvalm en gang), så dette kan jeg leve med.

Håper det går greit for deg også!

Høres jo ut som at det er noe ja... Skal til jordmor i neste uke så får be om henvisning til fysio da.

Kom meg så vidt opp i stående stilling idag etter å ha sotte hen liten halvtime så noe må det jovære

Annonse

har skikkelig vondt i halebeinet hvis jeg sitter for lenge, klarer nesten ikke reise meg...vurderer en sittering,,,prøver å sitte minst mulig igjennom dagene og stå hvis jeg kan, er 11+2, hatt vondt siden uke 7ca begynnte det...men, vet ikke om det er bekkenløsning når det bare er halebeinet,,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...