Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er det vel ikke så lenge til dere er i gang igjen? Har du begynt på medisiner?

Det blir fryseforsøk på oss siste uka i november, går alt etter planene så blir det innsett 26 november:)

Har vært så ubestemt i det siste om jeg skulle ha forsøk før jul for det har vært kjempe hektisk på jobben.

Ikke bare er det stressende når jeg er der, men også blir det en god del ekstra vakter og jeg er nokk ikke flink til å si nei.

Fotsoneteraputen min sa at nu skulle jeg bli flinkere til det og tenke på meg selv og hva man holder på med, så da skulle jeg bare pent si nei og si at jeg har avtaler(har avtale med meg selv) Var bare så stolt da jeg sa nei til ekstra jobbing hele denne helgen men bare ta søndagen, men litt flau over meg selv da jeg dagen etter like fort sier ja til ekstra på mandagen... Like langt da:/

Jaja tenker at det er bedre og jobbe ekstra i ukedagene enn i helgene for den er hellig og den vil jeg ha i lag med min kjære de gangene man har mulighet til det.

Nå har jeg som sagt bestemt meg for fryseforsøk så da skal jeg roe ned med alle ekstra jobbing etter denne mnden.

Blir ikke helt bra i magen av alt det stresse heller så da må jeg bare være flink å si i fra...

Ellers er jeg kjempe klar til å komme i gang igjen nå og begynner og glede meg. Har begynt å trene igjen så da er man i allefall på rett spor noe plasser;)

I og med at dette er et fryseforsøk så var planen og jobbe hele tiden.

Men dersom det skulle misslykkes igjen så lurer jeg på at de 2 forsøkene man har igjen om man skal prøve å roe helt, helt ned og da tenker jeg sykemelding. Har jobbet i alle forsøkene, bortsett fra der klinikkene har sykemeldt meg videre pga overstimuleringer osv.

Jeg har en til tider veldig stressende jobb med tunge fysiske løft så tenker jeg at det sikkert ikke alltid er like heldig. Eneste gangen det har festet seg hos meg er også når jeg var sykemeldt fra den jobben.

Ikke greit å vite, men man får vel bare føle hva som blir rett for en å gjøre. Er jo så individuelt dette med sykemelding fra person til person.

Jeg er jo ganske ny i jobben min og blir ofte utsatt for mye ansvar som jeg ofte takler med stress, ikke helt heldig som sagt for magen min.

Må bare finne ut hva som blir best for meg når den tid kommer;)

Ellers går det bra med deg? Dere er vel kjempe klare til å starte påan igjen i og med at dere måtte med oppstart!? Veldig kjedelig når slike ting skjer:(

Men hva har man ikke måtte oppleve i denne "bransjen" vi slitere???? Krysser bare av for been there done thatXXXXXXX

Herregud føles ut som man har vært igjen alt som er mulig... La meg se: lapraskopi,lapratomi (pga endometriose der man fjerner eggledere og tarm++++),hysteroskopi( pga fjerning av polypp),konisering( fjerning av deler av livmortappen pga celleforandringer),overstimulering der man ble kjempe syk, avbrutte fersk og fryseforsøk, MA som førte til kraftig livmor betennelse, SA som førte til utskrapning og cellegift, Utsatte forsøk fordi klinikken har ferie, eller fordi man selv er syk og ligger på sykehuset, ja mere kommer jeg ikke på men you name it så er jeg sikker på at vi kan krysse av det og så!!!! Hahaha.

Alikavel går man på år etter år og med et smil om munnen og med masse håp hver eneste gang.

Må si at jeg etter denne lille mimre stund tilbake i ivf historien føler meg som en EKTE SUPER WOMAN:):):)

Vi må jo være det eller hva sier du!?

Vet ikke hvem som har bestemt seg for at vi super kvinnene skal testes, men sier det høyt og tydelig at "dem" har tatt veldig feile kvinner og bølle med for vi gir oss ikke så lett!!!!!! Denne kampen skal vi vinne så "dem" kan like godt gi seg nå!! Hihi.

Ble langt dette innlegget, og skremmer vel vettet av alle nykommere her inne men det var ikke meningen!

Ha en super fin kveld, stor klem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, du! Godt å høre fra deg, og så fint at du røper på meg :-)

Skal svare lengre om noen dager, akkurat nå har jeg nemlig ikke nettilgang hjemme.. Går litt sent på mobilen.

Har ikke startet på medisiner enda, venter på mensen, som selvsagt er på overtid! Skriver mer om noen dager.

Klem til deg

Skrevet

Masse lykke til til dere begge!!! ♥♥♥ Jeg skal følge dere og heie på dere, det blir deres tur nå snart!

Mange klemmer til dere begge, her er det bare tre uker til termin, så snart får jeg hilse på det lille mirakelet vårt ♥

Skrevet

Du får skrive når du har tid MK73, skjønner at det ikke er noe særlig og bruke mobilen til det;)

Er jo ikke alltid man er her inne heller så, blir det ikke i dag så blir det en annen dag;)

Regner med at jeg sikker kommer til å være her inne litt nå som man skal i gang igjen.

Hei Turva!

Koselig å høre fra deg igjen:) Hadde tenkt å skrive til deg og noen andre inne på gravide slitere, men har ikke kommet så langt.

Tenk at du snart skal få møte det lille mirakelet deres, kjempe spennende;) Kan nesten ikke tru at tiden har gått så fort, synes du nettopp ble gravid jeg! hihi. Det kan jeg si, men du er helt sikkert ikke enig i det!? Er du lei nå, eller mest spent på og få møte den lille?

Jeg ønsker deg alt godt og håper du får en fin fødsel!

Stor klem!

Skrevet

Dææææven..... Stående applaus til heltemot, Alida:) Og MK73 for styrke til mange forsøk! Viktig å huske på at vi får utdelt de oppgavene i livet på grunnlag av hva man kan tåle!! Jeg har siden jeg var 4 fått konstant motbakke i alt jeg foretar meg. Det har KUN gjort meg sterk og klok, og masse perspektiv på hva som er viktig i livet:)

MK73, du er ikke gravid da?:)

Skrevet

Hei popstar!

Takker så mye for stående applaus:):)

Er nok sant det du sier og man blir bare sterkere av motgang og får perspektiv over hva som er viktig i livet;)

Har fått med meg at du skal i gang med første forsøk, er du langt i prossessen nå?

Ønsker deg masse lykke til og håper virkelig du slipper masse motgang nå!! Men som jeg leste i et innlegg du har skrevet så tror jeg det er greit og være en optimistisk realist;)

Man har ingen garantier i dette "gamet", men de fleste lykkes jo etter en stund bare de ikke gir seg! Og du virker som en skikkelig fighter så da vil du lykkes til slutt;)

Håper som sagt at du er kjempe heldig at det blir full klaff på første forsøk!

Tenk om MK73 hadde vært gravid, det hadde bare vært helt supert.

Unner virkelig den dama og bli gravid nå, for hun har lang erfaring i ivf desverre:(

Selv har jeg på mine 6 år med ivf ikke fått så mange innsett som årene burde tilsi, men vi gir oss ikke enda;)

God helg, klem!

Skrevet

Hei, Turva!

Tusen takk for det! Det er godt at det er noen her inne som heier på oss :-) Det trengs jammen, i denne prosessen.

Turva, jeg husker jo godt da vi var rugere sammen, tenkt at nå blir du mamma når som helst! Fantastisk! Jeg er så glad på dine vegne.

Du må passe på å holde oss orientert. Jeg smugleser inne på Gravide Slitere hver gang jeg er her inne, for det er jo mange av de jeg "kjenner" der inne nå, heldigvis - så jeg skal nok følge med på deg.

Klem!

Skrevet

Hei, popstar!

Takk for det - jeg håper færrest mulig andre må gå gjennom det samme, så nå satser vi i alle fall på at du blir gravid :-)

Tja... jeg kan være gravid. Teoretisk sett er det såvidt vi vet ingenting i veien for det, men praktisk sett er sannsynligheten så liten at det er noe jeg nesten ikke har ofret en eneste liten tanke... Jeg tenker jeg venter noen dager til. Hvis jeg kommer til en uke eller mer over tiden uten at mensen har dukket opp så skal jeg ta en test. Har en gang gått 8 dager over, og ikke var jeg gravid, ikke hadde jeg vært stresset eller gjort noe annet som skulle tilsi forsinkelsen. Kroppen er en rar og fantastisk maskin - vi vet aldri hva den finner på ;-)

You, my online friends, will be (almost) the first to know.

Skrevet

Hei, Alid@!

Så bra at det blir forsøk i november! Da kan du henge deg på i samme rugetråden som meg, oss som skal ha forsøk i november :-) Ja, jeg skal jo igang, når bare mensen kommer. Jeg har ikke noen tegn på at den er på vei, men de siste årene har jeg ikke pleid å ha det - den bare dukker opp, så den kommer nok når som helst. Rart med mensen - når vi ikke vil ha den, så kommer den, og omvendt. Nå nærmer det seg en ukes forsinket oppstart for oss, og det lager jo krøll for andre planer. Samboeren har meldt seg på noe helga om to uker, og nå begynner det jo å bli en alvorlig fare for at han går glipp av det - kjipt!

Ja, nå har vi endelig fått nettet på plass hjemme igjen, så nå er jeg tilbake. Det ble noen dager uplanlagt uten nett, og da oppdager man jo hvor avhengig man har blitt. Vi bruker nettet til utrolig mye, til gjøremål, til informasjonsinnhenting, til avslapning, til kommunikasjon etc etc.

Du må nok skjerpe deg mhp jobben... Jeg skjønner virkelig at det er vanskelig, tror meg, men det høres ut som om jobben skaper ganske mye fysisk og psykisk stress i livet ditt, og da er ikke det noen god kombinasjon med forsøk. Det er ikke så enkelt det der med sykmelding. Er det noen muligheter for tilrettelegging på jobben i rugeperioden? Jeg husker ikke om du har informert sjefen din om forsøkene eller ikke, men hvis du har det så er det kanskje verdt å ta den praten? Sist gang sa jeg fra at jeg kom til å jobbe litt mindre (hadde masse avspasering til gode), men da endte jeg opp med å jobbe mer enn 10 timer overtid i uken, så det gikk ikke så bra..

Når jeg tenker meg om, så var de to forsøkene jeg ble gravid to av de tre gangene jeg hadde delvis sykmelding i rugeperioden (20-30%). Det kan være tilfeldigheter, eller ikke. Nå sliter jeg litt, for ikke vil fastlegen sykmelde meg (han mener merkelig nok at man skal være syk for å bli sykmeldt ;-) ) og Hausken gir inntrykk av at de ikke bli blande seg inn i sykmeldingsdiskusjonen i det hele tatt. Synes det er litt rart, egentlig. Kanskje jeg skal ta det opp med dem neste gang. Mitt behov for en evt sykmelding bunner ikke i tunge løft eller hardt fysisk arbeid, men stress, for mange arbeidstimer og arbeidssituasjon (jeg kan ikke bare sette meg i et hjørne og jobbe i ro og fred - men er der "for alle andre" og må forholde meg til andre hele tiden, og ta hensyn til andre - sånn er det jo å være leder (for meg i min jobb, i alle fall). Har du tenkt noe mer på hva du skal gjøre mhp jobb og sykmelding?

Ja, jeg er veldig klar for å starte igjen! Hadde jo sist forsøk i mndskiftet april/mai, så det er lenge siden. Men det vet jo du alt om. Dere har jo vært skrekkelig uheldige! Uff. Men nå vet du at du kan bli gravid, det er muligheter for dere :-)

Vi må bare satse på at til sommeren neste år har vi seriøst gigantiske mager og vagger rundt og venter på gullene våre. Det er en fin tanke for helga, det!

Klem til deg!

Skrevet

Hei:) jeg skal i gang med sprøyter nå på onsdag, og da skal jeg gå på 450ie!!! Det eneste jeg tenker på er at jeg skal bli overstimulert, men i følge de på sykehuset så er sjansene små pga verdiene mine. Jeg ble jo ikke gravid på pergotime, så håper jeg takler dosa;) Ellers hadde jeg en synsk person på besøk lørdag som sa det var en innkommende sjel på vei, så jeg skulle vente:) Jeg er veldig alternativ samt realist, så derfor tankegangen er Come What May!

La oss håpe at englene gir oss babylove allemann til jul;)

Skrevet

Hei Popstar!

Trur også som legene at det ikke er fare for overstimulering, dem vet nok hva dem holder på med;)

Jeg blir fort overstimulert får mange egg som er på gang, men det blir ikke noe av alle da mange av dem er for små. Har blitt syk 2 ganger pga det,det var ikke noe særlig nei:/

Jeg tar fotsoneterapi og sjelsterapi så driver også litt med alternativ behandling;) Da kaller hun ofte på div engler så hadde vært fint om dem kunne hjelpe til med en baby på gang;)

Vi får håpe den synske har rett;)

Lykke til med sprøyte start på onsdagen!

Skrevet

Jaja, her er man 6, snart 7 dager på overtid mhp mensen, og fikk blendahvit test imorges. Så NÅÅÅÅ kan den j... mensen snart komme!

Hehe ;-)

Skrevet

Hei MK73!

Kan du skjønne at mensen ikke skal komme når en venter på den??

Vet at den kan oppføre seg rart og ikke alltid er til å forstå, men det er lov å håpe at den ikke kommer i det hele tatt! Jeg håper du kan komme inn her og fortelle oss at du har testet positivt! Håper,håper,håperXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Så dumt at mannen kanskje må skrinlegge planene sine pga det:(

Selv skal jeg ta ut nuvaringen den 5 november og har da tenkt at mensen kommer innen et par dager, men nå små blør jeg og da trur jeg at den dagen jeg tar den ut komme også mensen... Det passer ikke helt etter det jeg har planlagt av medisinstart osv.

Har allerede planlagt ul timen, og reisen til innsetts timen.

Det må bare gå bra for det er ikke rom for endringer her i gården,hihi.

Når det gjelder sykemeldinger så er det som du sier at Hausken ikke ønsker å sykemelde annet enn de 3 dagene med uttak og innsett.

og da sliter en jo når en ikke har en fastlege som ikke ønsker å gjøre det. Trist at du har en sånn lege:(

For min del så tror jeg at jeg får sykemelding av min fastlege dersom jeg ønsker det. For under forrige forsøk var det han som ville sykemelde meg fullt, jeg sa at jeg trengte bare aktivt. Men hadde jo da blodninger. Han var veldig forstoelses full i allefall. Har plutselig mistet en del bokstaver her sa dette innlegget ble litt rart.... Haper du forstar alikavel. Jeg har mye tunge loeft, det vil si mye frakt ol som skal loeftes av og pa og det kan varierer veldig, sa ofte loefter vi av for hand 50 til 70 kg osv. I tilegg til alt annet man losser av og pa.

I tilegg kommer en del stress og det er nar vi jobber inne, da er det helt andre ting vi holder pa med, men det skal ga fort nar det star pa.

Sa det blir enten a velge mellom stress og tunge loft.

Har fortalt det til jobben, sa kan til en viss grad tilrettelegge, men skal jeg unnga bade stress og lofting sa er det ikke sa mye bruk for meg der desverre, ikke pa de skiftene vi bare er 2 pa i allefall.

Vet ikke helt hva jeg skal gjore enda, men kanskje jeg bare skal bestille meg time hos fastlegen rett etter innsett allerede na, bare san i tilfelle. Huff det ble sa mye rot her nar jeg ikke finner ut hvorfor jeg ikke far skrive alle bokstavene her!!! Var kommet sa godt i gang at jeg orket ikke starte pa nytt igjen.

Trur jeg bare avslutter for denne gangen!

Jeg skal holde pa tanken om store mager til sommere.

Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...