Virreli Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Vesla vår er 4 uker og for at jeg skal få avlastning (hun skriker mye), så har han tatt henne med seg ut de siste dagene. Til butikken, trilletur, hos en kamerat osv. Men den ene siden av meg liker det ikke helt...Handler vel om kontroll. Jeg er redd for at han ikke tenker på alt jeg ville tenkt på, for eksempel når det kommer til sikkerhet. Men han er en voksen og ansvarlig pappa så jeg har egentlig ikke noe å være bekymret for. Når var det greit for dere at pappan tok med seg babyen alene på slike utflukter?
beggeto Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Hei! Flott at pappaen tar med seg babyen ut litt så du kan få litt pause. Jeg mener at det er helt greit så lenge det ikke er noe problem i forhold til amming. Jeg skjønner godt hva du mener i forhold til kontroll. Jeg (og mange andre mødre tror jeg) er på samme måten. Jeg tenker også at jeg kjenner poden best og lettest tolker signaler, og noen ganger syns jeg samboeren min lar han skrike for lenge, og er uforsiktig. Men som du sier er han jo en ansvarlig pappa. Og vi mødre MÅ slippe til fedrene og gi fra oss kontrollen innimellom. Og jeg tror det er veldig lurt å gjøre det fra starten. For hvordan skal fedrene lære å tolke signalene om de ikke får prøve? Og det blir bare vanskeligere for oss å gi fra oss kontrollen på et sent tidspunkt. Og det er jo ingen som ønsker at mødrene skal ha aleneansvaret antar jeg.. Så send babyen ut med pappaen og prøv å nyt det så godt du kan
Hanna30 Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Gutten min skrek også mye i begynnelsen, og pappaen tok han med seg på trilleturer. Max en time av gangen, for jeg ammet hver time minst. Men hadde syntes det hadde vært veldig fint om det gikk lenger også, så jeg kunne ha fått sove litt. Synes du bare skal slappe av og nyte at du har litt tid for deg selv og kan slappe av!
tulla<3sep2010 Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Forstår deg godt jeg. Jeg viste før vi fikk tulla at jeg nok kom til å bli litt hønemor og ville fikse det meste sjøl og slite med å slippe mannen til.. SÅ var veldig bevist på at han må få slippe til, og selvom jeg har kjempe lyst til å rette på han hele tiden, selvfølgelig er det jo småting som å være litt raskere når han skifter på ho å ho skriker fordi ho er sulten, ikke begynn å bad ho da.. Men jeg har utrolig nok holdt meg unna, selvom det er en innvendig kamp som er nesten umulig til tider.. Og her for en uke siden så var de alene hjemme og dro på trilletur mens jeg var ute en 4-5 timer. Jeg hadde vist han hvordan man varmer og ordner til med flaske og mme. Det hadde nå gått veldig bra, hvertfall som jeg vet:) Tror det er bra for forholdet mellom han og tulla. OG det er jo fantastisk deilig med litt egentid uten tulla her også Og han skjønte også hvorfor man ikke alltid får tid til å gjøre så mye hjemme, selvom man egentlig er hjemme hele dagen:)! Lykke til! Vet det blir vanskelig, men det er verdt det! Både for din del men også for han og vesla:).
meg83 Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Enten har jeg en veldig flink mann, eller så er jeg ikke hønemor, for jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt =) Jeg slipper ammeproblematikken pga. flaskebarn, men jeg har aldri på noen måte vært redd for at han skal gjøre noe uforsiktig, uansvarlig eller dårligere enn meg... Tror det lureste er å hoppe i det så fort som mulig og la mannen få sjansen til å bevise hva han er god for
Gjest JuniGull2010 Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg tenker at det er viktig at pappan føler seg trygg selv, jeg. Jeg stoler ikke på noen andre enn mannen min, så jeg har ikke klart å ha barnevakt ennå.... (4mnd) Men jeg elsker det når pappan tar han med, så aldri føl på det! Mannen min syns vel de første ukene var vanskelige fordi han skulle ha mat så ofte, men når han fikk prøvd seg litt, så gjør han det uten å nøle nå. Det er viktig å la de få litt tid alene, så blir han tryggere i rollen som far også! Og du får slappe av! :-)
Fuego Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Hvordan skal pappaen lære seg å kjenne barnet sitt om han ikke får muligheten til å bli kjent med det? Du må senke skuldrene og la han gjøre ting på sin måte. Det er kjempe viktig for fortsettelsen, og du vil bli tryggere og tryggere når de er alene. Her har har vi vært likestilte fra første dag, og jeg har vært bevisst på at det skal være sånn. For alle tre sin del Skjønner det er vanskelig, men jo før jo bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå