kulemagen Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Skal jeg kjøpe goretex sko eller sånne kamik/sorell sko tro...? Tror de første puster best og er lette på foten mens de andre er varmere og mer vanntette men kanskje tyngre å gå med... Hva sier dere?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Her vi kjøpt inn et par Goretex sko. Disse blir han bruken når det er kaldere/tørt ute. Har kjøpt et par rimelig Cherrox som han kan bruke når det er er vått ute, men for kaldt for gummistøvler. Han har allerede tatt i bruk Cherroxene her. Men har hørt at det faktisk er flere som anbefaller Sorell. Men jeg hadde ikke hørt om disse og fikk høre om de etter at jeg hadde kjøpt Goretex. Mulig jeg prøver Sorell neste år.
kulemagen Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2010 Ja Cherroxene er i flittig bruk allerede, trenger et alternativ når det blir kaldere... Takk for svar i alle fall
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Vi bruker kun Gore- Tex sko, etter oppfordring fra barnehagen. De ser helst at vi unngår Cherrox. Vet ikke helt hvorfor men det kan nå være det samme.. Har Sorel også, men de er jo samme konsept som gore texene, bare enda litt varmere
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Hei, Jeg jobber i skoavd på XXL, og goretex er mer vanntett enn sorellene. Bare så du vet det;o)
ifie Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Det blir Gore Tex først, også kjøper vi cherrox om en stund når vi oppdager at vi trenger begge deler (for det kommer vi til å oppdage ).
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #7 Skrevet 30. oktober 2010 Vi kjøpte viking goretex sko til jenta vår. Virker veldig gode og varme til dager med minusgrader. Ellers bruker hun dock boots når det er vått og plussgrader.
Lykkeliten_85 Skrevet 30. oktober 2010 #8 Skrevet 30. oktober 2010 Vi kjøpte superfit med Gore tex, de som var på tilbud på barnas hus. Blir evt å kjøpe cherrox om vi ser behovet for det.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2010 #9 Skrevet 30. oktober 2010 bruker stonez her... forøvrig ang Cherrox, iflg min mor som jobber i barnehage så er de fortreffelig når det er vått vær ute og ikke så kaldt, men når det blir kaldt blir barna fort klamme og da blir de kalde...
MღM Skrevet 30. oktober 2010 #10 Skrevet 30. oktober 2010 Her har vi kjøpt to par gore-tex sko. Lille gutt har vanskelig for å gå med støvler, så ville unngå cherrox, det blir jo det samme med tanke på at de er stort sett like høye på skaftet. Har kikket på disse Sorell og Kamik (tror jeg de heter) men synes de virker veldig stive i sålen og ser for meg at de ikke er noe gode for disse små å gå i. Hørt om flere som venter med disse til ungene er rundt tre år. Så her har vi ett par gore-tex som han bruker nå og så har han ett par til som er litt romsligere som han skal bruke når det blir kaldere, for da får han en ullsokk nedi
soleia Skrevet 31. oktober 2010 #11 Skrevet 31. oktober 2010 Me har kjøpt eit par goretex sko, som jo skal tåle ein del væte og vere varme. Sorel skoa er ikkje tette oppover skaftet, og verkar tyngre og stivare enn goretex skoa. Til dei våte og slapsete dagane har me kjøpt Viking Thermo, som er ein slags cherrox, men er litt lettare og skal visst tåle meir kulde. Desse siste er teke i bruk i dei store vasspyttane som kjem her på vestlandet for tida, og funkar iallefall bra. Synes og dockboots ser bra ut til vått vær, men her fekk ein dei berre med rosa hjerter på
Sistah*G07*J09* Skrevet 31. oktober 2010 #12 Skrevet 31. oktober 2010 Vi har kjøpt viking goretex til snuppa vår som blir 1år på onsdag Prøvde sorell kamik i butikken, men de hadde null støtte rundt anklene, så snuppa fikk ikke til å gå med dem :/ Har bare hatt viking gortex til storebror også. 3år på rad nå, å er super fornøyd med dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå