Gå til innhold

hvordan øke melkemengden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Trenger sårt noen tips ttil hvordan øke melkemengden.

Har en liten jente på snart 11 uker som har vært svært grinete i nesten to uker nå.Helt forandret.Lurer på om hun rett og slett er konstant litt sulten.Hun sover lange natteøkter på 8-9 timer uten amming eller at jeg pumper.Har merket at jeg ikke har noe spreng lenger, eller lekking.og hun spiser fort når hun er på puppen. Foruten om første morgen puppen.da bruker hun lang tid.

vet det finnes en te for å øke melkemengden .er det den som heter amme te?og er det noen som har prøvd nesespray og kan anbefale det??

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Nesesprayen öker ikke melkemengden, men gjör at melka lettere drives ut av brystet. Ammete skal hjelpe på produksjonen, samme med vörteröl, havresaft, solbärsaft og dadler. Det viktigste er kanskje masse vann, hvile og hyppig amming! Fikk i tips fra helsestasjonen at jeg kunne vekke lillemann om natta for å amme, han sov rundt seks timer i strekk en stund...nattamming er visst viktig for produksjonen.

Jeg har tidligere sagt at jeg ikke trodde så mye på dette med ammete, havresaft og alt det der, men jeg tror kanskje jeg må böye meg i stövet. Har hatt som vane å spise 5-6 dadler hver dag, og enkelte dager har jeg selvfölgelig glemt det. Har i det siste lagt merke til at det virker som jeg har mindre melk de dagene jeg glemmer det, utrolig nok. Dette er ikke noe jeg går rundt og tenker på heller, så jeg tror ikke det kan komme av det...Dadler skal for övrig gjöre melka ekstra söt og smakfull! ;-)

Mitt beste tips er at du legger babyen til puppen så ofte du bare kan, de suger bedre enn noen pumpe i verden og trenger ofte også litt trening selv på hvordan de blir gode diere. Lykke til!

Skrevet

Det er vanlig når de er rundt 3 mnd at de har økeperiode. Her varte den i 2-3 uker da hun var ca 2,5-3 mnd. Eneste oppskrift er å amme, amme, amme. Og det funket til slutt, plutselig hadde jeg nok melk igjen. Veldig glad jeg ikke ga opp og ikke begynte med nan på kvelden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...