Gå til innhold

Herlighet så sakte det går!

TONEbabe

Anbefalte innlegg

Nå er det bare en uke siden tablettkuren satte i gang etter min MA, og det har gått så sakte.

Det er ikke ofte man ønsker at mens-syklusen skulle vært kortere, men nå skulle den gjerne hvert på ukes-basis...

Føles evig lenge å vente i 3-5 uker til før mensen kommer og vi igjen kan prøve....

Jeg ønsker meg en tube tålmodighet til jul....!

Fortsetter under...

jeg er jo også kjempe utolmodig... har testet meg noen ganger med en graviditetstest... og den er jo enda positiv...;-( jeg sa til min venninne at det er jo litt rart for noen måneder siden gikk jeg å ventet på 2 streker... mens nå blir jeg gal at den ikke snart kan bli negativ!!!!

men det er vel en fordel at vi går julen i møte da blir det automatisk annet å tenke på!!!!!!

Det er ei uke siden..... så jeg må vel også takke ja til den tuba..... mistet i uke 12+5....

men fosteret var i uke 8 ( regner med de mener min 10 uke) syns da at nå det ikke har vært liv på 2,5 uker må vel hcg ha begynt å gå nedover......???

Hvordan var det med deg isi88?

Jeg skulle vært nøyaktig 12 fullgåtte uker på vei, så målte han fosteret og kom frem til at det hadde sluttet å utvikle seg ca 9+1, han sa også at dette da hadde nok skjedd for ca 3 uker siden.. så de regner nok med dine egne uker hele tiden, og ikke fosterets..

Jeg var hos legen ca en og en halv uke etter sykehusoppholdet, da tok jeg noen blodprøver, og eneste svaret jeg fikk i posten var at hcg nivået var på vei ned, og at jeg skulle komme tilbake om 5 - 6 uker for å sjekke hcg nivået, at det var gått helt ned. Så det vil jo si at jeg hadde hcg i 3 uker mens fosteret var dødt og nesten 2 uker etter så var det hvertfall sunket, men jeg fikk ikke vite noen verdier, om hva det lå på :/

Er nå 6 uker siden de oppdaget MA, og ingen tegn til menstruasjon eller noe - tror ikke jeg er gravid igjen heller, har hvertfall ingen symptomer, er litt redd for å teste tilfelle jeg fremdeles har hcg i kroppen som kan slå ut som positiv på en test :/

Annonse

ja, det er virkelig en tolmodighetsprøve! er så topp når mensen kommer for da er man "helt ferdig" med aborten, den henger i bakhodet helt til syklusen er i orden igjen syntes jeg! og så innmari irriterende at man ikke vet akkurat når mensen kommer heller,,,,men, hvor enn liten trøst det er når du ikke vet når ,så kommer den helt sikkert vet du;)

ja det er ikke ofte man skriker etter mensen og negativ gr.test..... og om en liten stund vil vi ikke ha mens og positiv test.... vi er vel kanskje ikke så lette å tilfredstille....;-) godt det nærmer seg jul og andre ting som skal ornes og et litt annet fokus kommer på banen!!!!!

Helt enig at det er en stor tolmodighetsprøve! Håper mensen dukker opp når jeg minst venter det :P så får jeg kommet igang med nye prøve perioder :) Skal bli spennende å følge dere andre også som er i samme situasjon, håper vi kan komme oss fort inn på første trimester alle sammen! Og denne gangen uten å havne tilbake her...!

Idag er datoen jeg hadde for min ordinære UL ! Huff, merker jeg ikke helt har klart å slutte å regne på hvor langt jeg skulle vært på vei :/ Blir nok lettere når jeg kan begynne å regne på nytt igjen håper jeg :)

Jeg syntes det var lettere når jeg kunne begynne å regne på nytt, så håper at hele gjengen snart hopper opp på 1.tri! Men selv om jeg nå er i gang, så husket jeg på når datoen kom for ordidnær ul som vi ikke fikk likevel, og kommer til å tenke på den lille på termindagen.

Det er en enorm og vond overgang å ikke være gravid lenger.

Lykke til til alle!

Kjenner igjen ønsket om tålmodighet på tube, he he.. Men så er desverre det nok litt meg generellt også, ikke bare på baby-siden..

Venter på dere! (Og håper jeg ikke forsvinner derifra før babyen er født..)

hehe, bra det bare ikke er meg som driver å regner fremdeles :P kommer nok også til å tenke på den lille på termindatoen.. glemmer nok ikke den med det første, men håper nå inderlig jeg blir gravid igjen før den tid!!

Når har du termindato da, gulda? :) lenge til du går over til andre trimester? Hjelper å høre om andre som har vært igjennom det samme, som har kommet seg videre og blitt gravid på nytt :) Ønsker deg all hell og lykke videre i graviditeten, så håper jeg vi sees inne på trimester forumene! :)

juhu..... mesten en dose misunnelig her.... hi..hi...

kjempe bra at det er fremgang..... hvor lenge siden er det at du hadde din MA???

jeg skal på kontroll til uka... men har ingen blødninger lenger... håper det er positivt..... ei på sjukehuset sa at det ikke var unormalt å gå og blø i en måned....;-(

Annonse

Hei me5 :)

Jeg fikk konstantert MA 17 sept, så det er litt over 6 uker siden nå.. Hadde ikke utskraping, men var innlagt på sykehuset med tablettkuren. Blødde i 2 uker etterpå :/

Håper du kommer fort tilbake med vanlig syklus! Ukene man ventet på at TR skal komme tilbake er ufattelig lange dessverre :( hvertfall nesten det eneste jeg gikk rundt å tenkte på..

Så håper jeg min egen syklus er normal igjen, og at det ikke går 6 uker til neste gang også! Satser på eggløsning om 2 uker, og IKM om 4 uker :) er så spent!

Takk, takk! :o) Har termin 25.mai, så litt over ei uke igjen på 1.tri. Dette svangerskapet har vært skikkelig skummelt, og så har det gått bra likevel! Når en har msiett så er det nesten litt vanskelig å omstille seg til at det kan gå bra. Men det ser faktisk slik ut, så det er så godt!

Så at du har fått mensen igjen! Da krysser jeg fingrene for at du snart kommer over på 1.tri. Det er så tøft og miste, så unnder deg virkelig bare godt fremover!

Jeg er ikke alltid like flink å huske historiene til hver av nicene så jeg spør mangen gager om de samme tingene...:-)

Gulda: hvor lang tid gikk det fra du mistet til du fikk mens , EL og sist men ikke minst var gravid????

Det går nok bra denne gangen!!!!!

isi88: har du ventet bevisst en syklus eller har du testet for EL nå i mellom tiden???

Jeg hadde jo håpet på at det skulle gå raskere å komme i gang når en ikke hadde hatt utskaping... tenkte at det kanskje gikk senere siden det er et inngrep....men kroppen tar vel den tiden den trenger uansett....

skal på UL neste uke.... kan mesten ikke vente på å få høre om det ser bra ut.... ikke ofte en gleder seg til en GU.....

Jeg tenker å teste med EL tester så fort jeg har negativ GR. test da finner jeg jo ut litt fortere om mens er i annmarj... og det skal vel alltid komme en EL før mens....

Hei igjen :)

Jeg har verken tatt graviditetstest, for å se når den ble negativ, eller testet med EL tester for å finne ut når El fant sted.. Så det har vært veldig lange 6 uker å vente på mensen!! Hvis jeg hadde vært igjennom det samme på nytt ville jeg nok begynt å teste, fordi det da vil være lettere å finne ut hvor i syklusen man befinner seg - synes bare ventetiden ble ekstra lang når jeg ikke visste noe :P

Tror jeg går for innkjøp av EL tester denne gangen, både fordi jeg ønsker så inderlig at det skal klaffe, og fordi jeg lettere kan vite når jeg skal få mensen igjen (eller IKM :D ) !

Jeg og kjæresten min bor for tiden i to forskjellige byer, fordi jeg holder på med siste del av studiene mine, så hååååper EL er på plass om 2 uker, for da planlegger jeg hjemreise <3 <3

Nei, skal noe til å huske alt om alle her inne! ;o)

Fra utskrapningen gikk det fire uker til mensen, og etter den ble jeg gravid på ny -så det gikk kjempefort! Blødde nok av og på i godt og vel to uker etter utskraping, så mensen kom jo sånn sett kjapt etter jeg var ferdig med å blø. Men tror ikke det har noe å si, da..

Var aldri på undersøkelse etterpå -føler mange her inne er det. Er det kanksje fordi jeg hadde utskraping, og ikke..hmmm..husker ikke navnet, den tablett-kuren?

Lykke til videre iallefall me5! Venter på gode nyheter :o)

Hmm, noen som vet??

Jeg blødde sammenhengende i 2 dager, så begynte det å komme i "doser" flere ganger om dagen, så begynte disse dosene å komme sjeldnere... Etter ca 2 uker var det veldig sjelden (kanskje en-to ganger om dagen), men plutselig fikk jeg vondt i ryggen og så kom det plutselig masse friskt blod (litt av typen mensen...)

Men det kan vel ikke være mensen allerede nå?? Kun 2 uker etter aborten?????

Godt å høre at flere er utålmodig, og at flere teller etter hvor langt man KUNNE vært på vei osv. Mannen min er liksom mye mer over dette enn meg... Men det er kanskje ikke så rart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...