Gå til innhold

Unnskyld litt flaut og bagatellmessig spørsmål, men....

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på dette med barbering før ks. Får selv ofte litt utslett i dagene etter at jeg har barbert meg (sånne røde nupper som av og til klør). Kan det være noe lurt å pådra seg dette før en operasjon med sår osv.?? Hvor grundig skal man barbere seg, liksom? Og er det så supernøye??

Fortsetter under...

Sykehuset bruker klippemaskiner, nettopp for å unngå disse nuppene og innfallsport for bakterier. Har du ingen, kan du vente til du kommer på sykehuset, så hjelper de deg, men du kan jo si i fra. Men det er nøye at det blir gjort, både av hygieniske hensyn og smertemessig - bandasjen kommer til å sitte ganske langt ned og er ikke veldig behagelig å fjerne, spesielt ikke med hår under...

På sykehuset jeg skal ha ks, så er regelen at man IKKE får lov til å barbere de siste 2 ukene før ks. Dette pga infeksjonsfaren. De bruker en spesiell klippemaskin når man blir lagt inn.

Får vel ta en liten trimmerunde i dag jeg, når jeg tenker meg om, for i morgen er det akkurat 2 uker igjen til jeg skal inn! :-)

Jeg tok keisersnitt i Skien og det med barbering ble aldri tatt opp. Jeg hadde barbert meg litt før jeg dro, men de barberte også fordi de ville ta litt mer. Det var litt forskjellig hvor langt ned de forskjellige satt snittet, sa sykepleieren. Hun brukte forøvrig en slags engangshøvel.

Tok ks i Skien forrige uke, og da barberte de meg litt med maskin. Hvis du får masse nupper ved barbering ville jeg ha latt være og heller la de gjøre det når du legges inn om de ser at det trengs.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...