M og Lykkeliten '10 <3 Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Har en liten en her som vi prøver å få til å ta smokk, men han nekter!!! har prøvd ALLE TYPER man kan tenke seg!!! Fram til han var et par måneder så kunne han ta den i blant. spesielt når han var trøtt, men det varte aldri særlig lenge.. nå NEKTER han plent!!! spytter den ut igjen med en eneste gang! Kan det være at vi introduserte han for smokk litt for seint? han var vel rundt 3 uker. fikk streng beskjed av sykehuset om å vente så lenge... Han har et ekstremt suttebehov så hadde vært så greit å få han til å ta smokk.. han er nå litt over 3 måneder. er det for seint nå? Tips mottas gjerne!!!
eja Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Her begynte babyen ganske seint med smokk. Ville ikke ta den før hun var 2,5 mnd. Da hadde vi prøvd alle typer og litt hver dag nesten. Og hun bare spytta ut og brakk seg. Men så plutselig en dag så satt den, og der har den vært siden ;p Det var forresten NUK hun tok, og det er enda den eneste typen hun vil ha.. Jeg vil nok tro at det bare er å fortsette å prøve.
M og Lykkeliten '10 <3 Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2010 okei. da virker det som det fortsatt er håp! tusen takk for svar!
T&S&F Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Ja, så absolutt. Hun ville ikke ha i det hele tatt de første mnd. Så prøvde jeg tilfeldigvis NUK som jeg hadde liggende, og plutselig ville hun ha. Da var hun vel 3-4 mnd. Nå er hun 8 mnd og bruker MAM.
M og Lykkeliten '10 <3 Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2010 så flott!! da prøver jeg mer prøvde nettopp nuk med sukkervann. ingen suksess. hehe
Siamese Hellhound Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Vi fikk det til i dag, gutten vår er 4 mnd. Han fikk en latex-smokk fra NUK, men beregnet på 6-18 mnd. Det var trolig vanskelig for ham å få tak på de smokkene som er mindre. Lykke til!
M og Lykkeliten '10 <3 Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2010 så bra!!!! her i gården virker det ganske håpløst egentlig. han rynker på nesa, brekker seg og spytter den ut. føler meg egentlig litt kjip som til stadighet prøver å dytte den inn.. stakkars... er det ingen som har noen supertips? har som sagt prøvd alle smokketyper med både morsmelk og sukkervann... snart tom for ideer...
M og Lykkeliten '10 <3 Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 29. oktober 2010 joda, har prøvd det og. men det hjelper liksom ikke på suttebehovet hans og så er han litt for liten til å holde kosekluten selv. men ser ut som om han etterhvert tar tommelen for nå sutter han veeeldig på knyttneven. hehe. vil egentlig ikke at han skal bli tommelgutt men.. litt verre å fjerne den etterhvert enn smokken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå