Gå til innhold

Fly uke 30?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er ok med en flytur på et par timer i uke 30?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du sjekke med flyselskapet du skal fly med. De fleste har grense på 8 uker før fødsel, da må du ha legeerklæring. Og 4 uker før får man sjeldent lov å fly.

Noen anbefaler å ikke fly pga trykkforskjeller... men det er opp til deg selv å avgjøre.. Uke 30 er jo et stykke unna fødsel, men se hva flyselskapet sier.

Skrevet

JA, dette kommer an på flyselskap. Innenlands har jeg lest at grensen er 2-4 uker før termin, men det kan ha forandret seg. Utenlands er den gjerne på 2 mnd.

Jeg fløy med norwegian eller sas innenlands ifjor da jeg var omtrent 32 uker på vei. Ikke noe problem.

Skrevet

Går nok veldig bra. Jeg fløy innenlands i uke 30.

Skrevet

Veldig misvisende info av 1+1....

Innenlands kan du fly t.o.m. uke 38. Husk legeerklæring!!

(Den trengs strengt tatt ikke før i uke 38 etter flyselskapets regler. Men kvinner har veldig forskjellige str, så for å være sikker på og ikke bli nektet, så kan legeerklæring være lurt uansett!)

Alle flyselskap har regler for dette på nettsidene sine.

Her er fra SAS sine:

Inntil 4 uker før termin - Ingen begrensninger

Fra 2 til 4 uker før termin -

Det kreves en legeerklæring, og reisen må godkjennes av SAS medisinske avdeling. Flyvetiden kan ikke overstige 4 timer.

Legeerklæringen må inneholder følgende: Passasjerens navn, reservasjonsnummer, navn og telefonnummer til behandlende lege, legens signatur, termindato samt hvor langt man har kommet i svangerskapet.

Mindre enn 2 uker før termin kan du dessverre ikke reise.

http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Reise-under-graviditet/Hvis-du-venter-ett-barn/

Her er Norwegian sin:

Gravide

En normal graviditet beregnes til 40 uker.

Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst, uten å fremvise legeattest.

Fra 2 til 4 uker før termin:

På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst.

Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen.

Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer.

http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/gravide/

Skrevet

Ja, til støttestrømper!! Føttene holder seg "kjølige" og fine... men er et helv... å få på seg når man er gravid...

Var i Storbritannia da jeg var i uke 31, og tror jeg brukte en halvtime for å få dem på, var ålsvett... hehehe... Men verdt d :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...