Fiola Biola Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Noen som vet om det er ok med en flytur på et par timer i uke 30?
Bompibjørnen *født* Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Da må du sjekke med flyselskapet du skal fly med. De fleste har grense på 8 uker før fødsel, da må du ha legeerklæring. Og 4 uker før får man sjeldent lov å fly. Noen anbefaler å ikke fly pga trykkforskjeller... men det er opp til deg selv å avgjøre.. Uke 30 er jo et stykke unna fødsel, men se hva flyselskapet sier.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 JA, dette kommer an på flyselskap. Innenlands har jeg lest at grensen er 2-4 uker før termin, men det kan ha forandret seg. Utenlands er den gjerne på 2 mnd. Jeg fløy med norwegian eller sas innenlands ifjor da jeg var omtrent 32 uker på vei. Ikke noe problem.
tine0810 Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Går nok veldig bra. Jeg fløy innenlands i uke 30.
Gjest Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Veldig misvisende info av 1+1.... Innenlands kan du fly t.o.m. uke 38. Husk legeerklæring!! (Den trengs strengt tatt ikke før i uke 38 etter flyselskapets regler. Men kvinner har veldig forskjellige str, så for å være sikker på og ikke bli nektet, så kan legeerklæring være lurt uansett!) Alle flyselskap har regler for dette på nettsidene sine. Her er fra SAS sine: Inntil 4 uker før termin - Ingen begrensninger Fra 2 til 4 uker før termin - Det kreves en legeerklæring, og reisen må godkjennes av SAS medisinske avdeling. Flyvetiden kan ikke overstige 4 timer. Legeerklæringen må inneholder følgende: Passasjerens navn, reservasjonsnummer, navn og telefonnummer til behandlende lege, legens signatur, termindato samt hvor langt man har kommet i svangerskapet. Mindre enn 2 uker før termin kan du dessverre ikke reise. http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Reise-under-graviditet/Hvis-du-venter-ett-barn/ Her er Norwegian sin: Gravide En normal graviditet beregnes til 40 uker. Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst, uten å fremvise legeattest. Fra 2 til 4 uker før termin: På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst. Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen. Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer. http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/gravide/
Gjest Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Ja, til støttestrømper!! Føttene holder seg "kjølige" og fine... men er et helv... å få på seg når man er gravid... Var i Storbritannia da jeg var i uke 31, og tror jeg brukte en halvtime for å få dem på, var ålsvett... hehehe... Men verdt d )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå