Gå til innhold

Min fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei! Her kommer fødselshistorien vår :)

Det hele begynte med litt rosa vannaktig utflod i trusa tirsdag 19.10 kl. 21.00 ca, 9 dager før termin. Jeg tenkte det var en tegningsblødning, og så for med at det fortsatt kunne gå dager og uker før fødsel. Kl. 22 kom det enda mer, og jeg begynte å fantasere om at det var vannet som gikk. Jeg ringte føden, og mens jeg snakket med jordmor gikk enda mer av vannet. De ville ha meg inn til sjekk. Kl. 23.00 begynte jeg så smått å få tak i magen, og innen kl. 00 var riene mer eller mindre regelmessige, og kom med 2-4 min mellomrom. Da vi kom til føden i 00-tida satte de på ctg, målte blodtrykk osv... Alt så fint ut, men bare 1 cm åpning. Selv om riene var regelmessige og ganske vonde allerede sendte de oss hjem med beskjed om å ta 2 paracet og ringe tilbake når det var så vondt at jeg måtte puste meg gjennom riene..... Vi var hjemme igjen i 02-tida

Kl. 04 reiste vi tilbake til føden. Riene kom enda hyppigere, med 1-2 min mellom, og det var så vondt at jeg måtte puste meg gjennom dem. Ble igjen lagt med ctg-måling. Hadde 2 cm åpning. Lå på mottaksrom til ca kl. 07. Da ble vi sendt opp til selve fødeavdelingen, og ble tildelt fødestue. Vi prøvde å slappe av mellom takene, men det ble til slutt så vondt at jeg valgte å ta epidural. Prøvde lystgass først, men dette syns jeg ikke virka. Tok ikke vekk noe av vondten, og gjorde meg bare fjern og sløv. Epiduralen ble satt kl. 13.30, og herregud så godt det var. Hadde da 5-6 cm åpning. Den gjorde så vi fikk sovet litt både pappaen og jeg. Vi hadde jo tross alt gått glipp av en hel natts søvn... Riene roet seg pga epiduralen, og jeg ble satt på drypp. I 18-tida begynte jeg å kjenne riene igjen, og jeg begynte å føle et vanvittig nedpress. Kl. 19 ca hadde jeg 10 cm og det var på tide å begynne å presse. 20.10.2010 Kl. 19.39 ble vår vakreste lille jente født. Hun veide 3150 g og var 48 cm lang. Da vi reiste fra sykehuset hadde hun gått opp i vekttil jordmors store fornøyelse :) Ved avreise veide hun 3184.

Det er virkelig en helt surrealistisk opplevelse å føde et barn. Følelsen da hun ble lagt på brystet kan ikke beskrives, og jeg blir fortsatt rørt til tårer når jeg tenker på det øyeblikket jeg hørte gråten hennes og hun ble lagt til meg :) Jeg ville gjort det igjen idag uten å blunke...

Nå er vi vel hjemme, og koser oss med den nye tilværelsen. Pappaen måtte desverre tilbake på jobb allerede på mandag pga at han ikke får dekka omsorgspermisjonen. Det er litt kjipt, men han får jo ettermiddagen og helgene med henne da :)

Masse masse lykke til til alle dere som går og venter. Forbered dere på tidenes forelskelse :)

Stooore klemmer fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere så mye :-)) Tusen takk for at du delte historien din! Alltid like spennende å lese fødselshistorier:-))

Skrevet

Så fantastisk! Gratulerer så masse med jenta! :-)

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsessen!

Fin fødselshistorie =) Nå gleder jeg meg bare enda mer til det blir vår tur!

Lykke til videre og kos dere masse!

Skrevet

Gratulerer med lille prinsessa:) For en nydelig og rørende historie, takk for du delte den med oss :))

kos dere masse i tida framover og nyt forelskelsen:)

God klem fra meg:)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenten deres!! :)

Det var en fin fødehistorie! Ble litt roligere av å lese den! Takk for at du delte den med oss! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...