MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 var dere undervektige, normalvektige eller overvektige fra før?? Jeg ser det er en del tråder her om vektoppgang, men jeg syns det er litt mer interessant å få se tallene i forhold til utgangspunktet! Selv er jeg 16+1 og ned 2,1 kg. Jeg er 164 cm høy og var 74 kg i utgangspunktet, altså litt overvektig. Jeg passer veldig på kostholdet mitt pga jeg ikke ønsker å bli mer overvektig i etterkant av graviditeten, men spiser hver 3dje time og sunn mat for det! Så ingen slanking!! Forrige svangerskap(jenta mi er 15 mnd)) veide jeg 61,5 kg i utgangspunktet(normalvektig) og hadde vel gått opp 2-3 kilo når jeg var 16 uker. Endte med å gå opp 22-23 kilo, men det var nok pga veldig lite aktivitet de siste ukene pga bekkenløsning og svangerskapsforgiftning.
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 170 og veide 54 kg. Er vel normalt det. Veldig slank, men ikke undervektig. Hadde gått opp 3 kg forrige legesjekk, skal til legen om en times tid å da finner jeg ut hvor mye mner jeg har gått opp. Jeg er 22+1 i dag =)
kvinne29-m/tvillinger Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg er 175 og veide 59 kg.Har gått opp 8 kg og er 26+2 på vei. Nå er jeg gravid med tvillinger, så da skal det vel bli litt mer vekt på meg regner jeg med
min lille spire Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Hei, Jeg er 168 og veide 69,5 før svangerskapet noe som vel er akkurat på grensen mellom normal og overvektig. Jeg er nå akkurat 13 uker og har hele tiden holdt meg på samme vekt, har gått ned litt nå. Dette har vel litt sammenheng med at jeg har vært mye uvel og ikke har matlyst.. Det er vel veldig forskjellig fra person til person hvor mye man går opp... høres i hvertfall ut som om du ligger bra ann...
Nugget Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Heisann! Jeg er 170 høy og veide 70 kg da jeg ble gravid. Hadde veldig dårlig matlyst i 1. trimester og gikk ned 3 kilo. Det er ganske vanlig sa legen min. Nå er jeg kommet til 21+1 (wow, tiden går fort:)) og har lagt på meg igjen de 3 kiloene, altså er jeg tilbake der jeg startet.. Alt dette har lagt seg på puppene og forran på magen foreløpig. Er førstegangsfødende så har ikke vært igjennom dette før, men prøver å holde meg litt i aktivitet og spise normalt sunt så får vi bare se hva vekta ender på. Er ikke så bekymret for det med vekten egentlig, viktigste er at jeg føler meg i bra form. Og så er jeg jo veldig stolt av magen da:) Lykke til videre, håper du seilier gjennom graviditeten denne gangen!
Tøvsjura Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg veide mellom 60-61 kg før jeg ble gravid (hadde noen kilo ekstra etter forrige svangerskap i 09), er forøvrig 160 cm, og har til nå lagt på meg ca 5 kg. Jeg må innrømme at jeg har overspist litt i begynnelsen av sv.skapet, men nå er jeg litt mer bevisst hva jeg spiser, hvor mye jeg spiser og hvor ofte jeg spiser - slanker meg ikke, men prøver å styre meg mest mulig med tanke på mat, godis osv - det ER vanskelig!! Hehe Med nr.1 veide jeg 47 kg før jeg ble gravid og la på meg til sammen 22 kg, etter fødsel mistet jeg 14-16 av disse og trivdes med vekta mi, men så ble jeg brått gravid igjen og la på meg 10-12 kg (så heldigvis ikke så mye som første gang). Hører med til historikken at jeg fødte gutt første gang og hadde en masser av svangerskapshormoner og vann i kroppen. Hadde overhodet ikke noe slikt med nr.2 som er ei jente, la på meg jevnt og fint. Må også ta med at brystene mine (i likhet med nr.2) har eksplodert i størrelse og veier garantert 2 kg hver (!), de har blitt ENORME så jeg trøster meg med at mye av vekten har lagt seg på brystpartiet ;-)
bivi Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg var ganske tung før jeg ble gravid:( Har gått ned 6 kg, og er nå i uke 20. Krysser fingrene for at jeg ikke legger på meg mer enn de 6 kg jeg har tatt av!
har4barn Skrevet 28. oktober 2010 #8 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg er 21 uker og har gått opp ca 8-10 kg. Er gravid med nr 5 og har gått opp like mye hver gang. Ender opp på 16-20 kg når jeg er ferdig. Det er normalt for meg å gå opp mye i første halvdel av sv.skapet, og så roer det seg etter hvert. Stresser ikke med dette. Det går av i løpet 1 års tid uten slankekur. Mye fortere hvis jeg slenger meg på Grete Roede-kurs:). Er 177 cm og var 77 kg i utg.pktet. Koser meg med siste sv.skap.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 28. oktober 2010 #9 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg veide 77 kg før jeg ble gravid og er 1.67 høy, så noe overvektig. Gikk ned 1,5 kg første trimester og har gått opp igjen 1 kg så er 0,5 kg i minus. Er 16 uker. Forrige svangerskap veide jeg 87 kg da jeg ble gravid, gikk ned 5 kg første trimester og opp igjen 4-5 kg av disse til termin. 1 uker etter fødselen veide jeg faktisk 12 kg mindre enn før jeg ble gravid. Anbefales ikke mtp babyen, for han var tynn og stakkarslig da han ble født selv om han lå an til å bli stor på ultralydene jeg var på frem til uke 25..
LykkeLiten2011 Skrevet 28. oktober 2010 #10 Skrevet 28. oktober 2010 Hei Jeg er 175 cm og veide rundt 77 kg før graviditeten. Er i uke 22+2 og har lagt på meg svimlende 10 kg !!! Jeg legger lett på meg, og før graviditeten brukte jeg 1.5 år på å gå ned 20-30 kg. De raser nå opp igjen! Er førstegangsfødende. Men elsker magen min og lillegutt der inne!
Mammasin Skrevet 29. oktober 2010 #11 Skrevet 29. oktober 2010 172 høy 86 kg ved start. 86 kg ved 15 uker. Magen har vokst veldig så skjønner ikke helt dette:) Forrige svskap: 74 kg gikk opp 25 kg.
Blueeyes33 Skrevet 29. oktober 2010 #12 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg var 74 kg ved første legebesøk (ikke akkurat i matchvekt) og er 173 cm høy. Veide 79,5 kg når jeg veide meg i forrige uke, så opp 5,5 kg så langt. Er 22+5 i dag. Var helt gåen de første fire månedene, men har nå kommet skikkelig i gang med trening igjen, så litt av det som har kommet på er nok muskelmasse:) Spiser helt normalt og har ikke hatt dilla på noe, så jeg håper at ikke vekta blir helt avskrekkende til slutt:) Det som skal på, kommer på uansett:)
Mama88 Skrevet 29. oktober 2010 #13 Skrevet 29. oktober 2010 Hei! Jeg er ganske lita, 160 cm. Veide 60 kg før svangerskapet, og nå i uke 26 er jeg 66 kg. Har altså gått opp 6 kg! Dette er mitt første svangerskap, og jeg har ikke tenkt til å klage et ord om kg'ene Jeg tenker sånn at de kiloene jeg leggerpå meg i svangerskapet nå, skal jeg klare å få av meg i etterkant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå