Gjest Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Sitter her i uke 39, og har den siste uka/to ukene hatt masse menssmerter, nedpress, modningsrier og de "vanlige" kynnerne (som jeg har hatt hele tiden). Fra å ha nesten full stopp, har magen plutselig blitt løs, og energinivået er endret. Har blitt lurt flere ganger med regelmessige svake rier, som bare har dabbet av Hadde dere noen tegn på at fødselen var igang? Gikk dere lenge med f.eks. menssmerter?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Det er vanskelig å si om man hadde tydelige tegn, for det vet man jo ikke på forhånd. Noen kan gå med såkalte tegn/plager og vondter i ukesvis, mens andre bare har det en dag i forveien. Jeg våknet tidlig en morgen med sammentrekning i ryggen og ingeting kunne tilsi at det skulle skje da. Hadde ingen menssmerter overhodet, jeg kjente det bare i korsryggen. Det er lett å si i etterkant at man hadde tegn, men det er jo ikke så rart at jeg hadde tegn til at fødsel nærmet seg når det når det bare var 1 uke igjen til termin. F.eks så var jeg helt gele i bekkenet på kveldstid de siste par dagene før jeg fødte. Jeg hadde også voldsomt nedpress noen netter før, men det hadde jeg også hatt ukesvis i forveien. Fredagen i forveien fikk jeg beskjed om at jeg hadde fødeansikt og det var noen som var sikker på at jeg kom til å føde iløpet av helgen. Jeg fødte på mandag. 5 dager før termin. Jeg fikk også løsere avføring, men det startet allerede et par uker før termin. Energinivået mitt ble også endret. Jeg fikk en ustoppelig energi over meg de siste dagene. Jeg begynte å vaske og romstere som aldri før. Sikkert redebyggerinstinktet;) Selv om du har mange tegn nå, så er det veldig vanskelig å si hvor lenge det er igjen til fødsel. MEn skjønner at du lurer, det gjorde jo jeg også, og kommer sikkert til å gjøre det igjen når et nærmer seg Lykke til!! Du er jo uansett veldig nært
tine0810 Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 jeg hadde ingen tegn med nr 1 før vannet plutselig gikk en stund før termin. Nå med nr 2, føler jeg på kroppen at det nærmer seg....men vet jo aldri....
07 +08:) +10:-) Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 med mine to første har jeg ikke hatt noen tegn før den dagen jeg "plutselig" fikk rier og ungen har kommet til samme dag:) har ikke opplevd vannavgang før babyen var på vei ut.
lillespire08+10 Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Med min første hadde jeg ingen fødselstegn. Skjedde som lyn fra klar himmel denne gangen føler jeg at noe skjer med kroppen, masse kynnere, menssmerter, nedpress osv... Men vet jo ikke om det betyr at noe skjer snart da.. Fortsatt 17 dager til termin..
mamma til lillingen Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Håper jeg ser noe til denne energien snart, har lyst å bli ferdig med julevasken og pynting før termin 1. des. Ca 2 uker til permisjonen starter, så da er jeg klar for litt energi, nå er det bare sofa som står på agendaen om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå