Gå til innhold

Jenta vår spiser så lite hver gang. Gå fra å gi mat hver 3.time til hver 4 time?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Har ei jente på 8 uker som har fått mat hver 3.time siden dag en. Ihvertfall nesten:) Jeg tilhører også en av de som vekker babyen på dagtid for å gi mat. Dette er fordi jeg tror på teorien om at masse mat på dagtid gir bedre søvn (og lengre søvn) på natten. Og det har fungert ganske bra. Men i det siste, så vil hun nesten ikke spise når jeg vekker henne for å gi henne mat. Skal jeg da ta hintet om at hun ikke er sulten og heller vente en time til og så prøve igjen? Er jo litt redd for at hun bare vil sove på dagen og så være våken på natta. Hm, ikke lett dette her. Men tror jeg skal prøve å ikke vekke henne med mindre noen andre har noen tips:) Vittig jeg tror jeg fant ut hva jeg burde gjøre mens jeg skrev dette her.

Klem

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull2010
Skrevet

Du, jeg har en gutt som spiste masse på dagtid, men du verden så mye han ville ha om natten likevel! Selv er jeg uenig i din teori. Jeg har latt min gutt spise når han er sulten og sove når han sover... Han har vært selvregulert hele veien når det kommer til søvn og mat. Han er 4 mnd. nå. Husk at matbehovet forandrer seg etterhvert også. Men du sier du fant ut at hva du skulle gjøre, så gå for det! :-) La henne sove! :-)

Skrevet

ikke vekk henne bare for at du skal gi henne mat etter 3 timer.la henne sove istedet,hun trenger jo søvna si.du kan jo heller vekke henne etter 4 timer om hun enda sover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...