Gå til innhold

Hvordan få baby på 3-4 uker til å sove litt alene i seng eller vognbag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det jeg som gjør noe galt, eller er det flere som ikke klarer å få babyene sine til å sove litt alene. Min lille pode er egentlig en trøtt type, han sovner veldig lett ved puppen, i armene mine eller i bæresjalet. Men så fort jeg legger han ned i vuggen sin eller vognbagen så våkner han igjen. På natten må han ligge inntil meg for å sove. Dette er litt slitsomt, jeg skulle gjerne hatt litt alenetid i løpet av dagen og natten. Er det noe jeg gjør galt eller er det flere som har det slik? Noen tips til å få han til å sove litt på egenhånd? Kan han vennes til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er så enkelt i begynnelsen. Noen babyer trenger rett og slett mer nærhet enn andre. Spesielt hvis de har fått mye av det i begynnelsen:) Jeg har ikke hatt det problemet selv, men har venninner som har slitt lenge med at de ikke får noe alenetid. Og jo lengre de har ventet med å gjøre noe med det, jo verre har det blitt. Hvis det går an å si det på den måten:)

Jeg ville ikke gjort noe drastisk som å la han ligge å gråte alene, men begynt litt forsiktig med å legge han ned og deretter prøve å trøste han der. Gi han sutt, stryk han på kinnet, prat med han etc. Hvis han bare gråter så ta han opp igjen slik at han roer seg. Så prøver du igjen. På den måten kan det være at han til slutt vil like å ligge alene for han vet du er i nærheten dersom han skulle trenge deg. Det samme hadde jeg gjort på natten. Eventuelt ta en varmeflaske og pakke den inn noe som lukter deg. Kan være han tror dette er deg:) HAr også hørt om flere som legger seg lengre og lengre vekk fra babyen i senga. Altså sånn gradvis til han kan klare å ligge alene.

Lykke til. Det går seg til uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...