Gå til innhold

Veldig hes og hoster, men ingen feber - Ringe legen? ( samma som skravle)..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig i tvil her nå. Sønnen min på 20 mnd er nå så hes at vi ser han prøver å si noe, men det kommer ingen lyd. Det samme hvis han gråter - ikke en lyd. Han hoster og er litt surklete, men ikke noe voldsomme greier.

Han spiser omtrent ingenting, men drikker bra. ( Har mistanke om at han er inni en veldig dårlig periode igjen nå det gjelder mat, så er ikke sikkert det har noe med halsen å gjøre).

Skal jeg ringe legen eller virker jeg helt overhysterisk da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet synes jeg det er litt overhysterisk å ringe legen dersom allmenntilstanden er grei, han ikke har feber og får i seg væske. På den annen side er du mammen, og om du har en bekymret følelse i deg om at noe er galt og det ikke burde være slik, så synes jeg du skal stole på denne følelsen. Vi mødre har ofte rett. God bedring til gutten i hvertfall! :-)

Skrevet

Jeg synes ikke det er hystersisk å ringe legen:-) Dette har jeg erfaring med, det kommer ofte barn inn til meg( jeg er lege) som har "mistet" stemmen sim. Selv om barnet ikke har feber betyr ikke det at noe er galt. Mange barn har rett og slett en halsbetennelse som sitter langt "nede" slik at stemmebåndet blir påvirket. Hvis han har gått med dette over tid samt snørr og tårer skader det ikke å gi en abbot kur... Men det er det fastlegen din som bestemmer:-)

Du som mamma vet hva som er best:-)

Lykke til.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg hadde ventet noen dager før jeg ringte legen, men så er ikke jeg av typen som ringer til legen i "hytt og pine". Men jeg mener absolutt at hvis mamma-følelsen din sier deg at noe er galt, så bør du ringe. Vi har som regel rett når vi mistenker at noe ikke er helt som det bør være :-)

Skrevet

Jeg syns du for sikkerhetskyld skal ringe legen.

Sønnen min på 11 måneder begynte å bli hes forrige fredag og hadde veldig dårlig matlyst. Hadde ikke feber, men gråt en del på natta og det kom nesten ingen lyd. Vi var hos legen på mandag og tok prøver som var negative. hun sa at den hesheten kan være tegn på falsk krupp. Vi var til oppfølging til legen både onsdag og fredag, og i går ble vi sendt til sykehus for undersøkelse. Sønnen min hadde krupp. Vi kom hjem igjen i dag og han er bedre, men fortsatt hes og har masse slim i lungene. Han hadde feber bare en dag, og noen kvelder.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...