Gå til innhold

6 uker etter MA, og ingen mens :(

isi88

Anbefalte innlegg

Hadde en MA i uke 12, der fosteret ikke var levedyktig, og hadde sluttet å utvikle seg ca uke 9+1.. Nå har det snart gått 6 uker og jeg har fremdeles ingen menstruasjon - lurer på hvor lenge man bør vente før man eventuelt kontakter lege ? Synes de siste 6 ukene har vart i en evighet allerede, vil jo bare komme igang med første menstruasjon, og sette igang med ny prøving. Ønsker så inderlig å bli gravid igjen <3

Fortsetter under...

Jeg hadde MA forrige tirsdag (tablettkur), så kun en uke siden, og det er første gang jeg var gravid, så har ingen egne erfaringer her, men mener å ha lest andre som skriver at de også har ventet lenge på mens etter MA, og noen har faktisk blitt gravide før mens kom...

Men vi fikk beskjed om at det ville ta ca 4-6 uker, så krysser fingrene for at det er rett rundt hjørnet for deg! :)

Lykke til.

Jeg skal smøre med meg tålmodighet i 3-5 uker til.... LENGE...

hei.... det er rart med dsen tiden hvor sent det går.... jeg hadde jo også en MA for en uke siden..... føles faktisk lenge siden nå.... men vi er også så gira på å komme igang igjen..... så jeg skal på UL om en uke å sjekke at kroppen har ordnet opp i alt .... ja at det ikke er noen rester igjen....Fikk en UL rett før jeg reiste fra sjukehuset og da sa de at alt var mesten ute men fikk likevel en ekstra dose med tabletter og har pitte litt blødning... mesten ingenting..... men for min egendel føler jeg det vil være bra å høre at de sier at alt ser bra ut å da er det bare å vente på at kroppen også skal bli klar!!!!! Kanskje vi treffes på 1 trimester :-) om ikke lenge....

For meg tok det enda lengre tid. Selv om jeg aldri fikk igjen mensen ;) Men det tok 7 uker for meg å få eggløsning etter MA, så det betyr jo at det ville ha tatt 9 uker før jeg fikk igjen mensen etter MA. Men istenden ble jeg gravid på første EL =D Jippi!! :)

Ønsker dere begge masse masse lykke til!!!! Og håper å se dere på 1.trimester snart!!! =D Tvi tvi :)

heisann lillemy08.....

hvor langt er du komt nå da i uker...... jeg blir jo litt sånn frem og tilbake fordi noe plasser sier de bare kjør på mens noen plasser skal man vente en stund pga fare for ny MA og noen sier en skal vente pga. psyken og andre sier at kroppen blir gravid når den er klar for det..... alt er sagt av fagfolk!!!! Vi tenker å begynne å teste med EL tester så fort jeg får negativ gr.test.....

Tok en digital en dag og den viste bare gravid nå så da er det nok ikke lenge igjen.... håper jeg....;-)

Jeg mener jeg er 5 uker på vei nå. Skal stemme sånn ca med da jeg testet positivt på EL testen.

Vet det er mye forskjellige anbefalinger. Men utolmodig som jeg er klarte jeg jo ikke å vente. Bare kjørte på. Og det har ihvertfall foreløbig gått bra. Selv om jeg er veldig rolig til det hele, da jeg er klar over at det kan gå galt igjen.

Ønsker deg masse lykke til!!!! :)

Annonse

Ja, det er helt vanvittig hvor sakte tiden går.. Føler det er en evighet siden jeg lå på sykehuset og fikk alle tablettene, men samtidig så er det "bare" 6 uker siden. Jeg var hos legen ca en og en halv uke etterpå og tok blodprøver, fikk tilbakemelding på at hcg nivået var på vei nedover, og at jeg skulle komme tilbake om 5 - 6 uker for å sjekke at det var sunket helt ned..

Jeg tok aldri flere graviditetstester etter aborten, så fikk aldri sjekket når den ble negativ, eller om den er det den dag idag - heller ikke noen eggløsningstest, så har ingen aning hvor jeg kan ligge an i syklusen :/ trodde aldri det skulle ta såååå lang tid !! :(

Håper vi alle kan treffe deg igjen inne på første trimester lillemy08 :) Også masse lykke til TONEbabe og me5 med videre prøving når kroppen er klar :) jeg hørte også mye forskjellig om når vi kunne prøve igjen - fikk beskjed om at vi bare kunne prøve igjen med en gang (ikke sex på 3 uker, da men etter det :P ) men at grunnen til at noen anbefaler å vente til første menstruasjon er at det er lettere å regne ut termin :) Jeg tenkte å vente til etter første mens, men må jo bare få den først :( hehe

ja vi må bare x fingrene.... jeg er så heldig å ha 2 barn fra før og nok å henge fingrene i...... men det er helt klart at når man først har tatt valget på nr. 3 og det har klaffet er det ikke greit at det ikke skulle bli sånn...... men det er jo en spennende tid vi skal i møte med...... med testing..... og alle følesene og forventnigene som følger med i prøve perioden.....;-) det er jo litt morsomt hvor opptatte vi kan bli... i forrhold til vår andre halv del som er helt avslappet....;-)

Så vi får bare være positive og glede oss til å komme til 1 trimester.... syns det er bra at det er litt aktivitet her og vi må også være flinke å komme innom her selv det spirer et frø..... det er så bra å være litt flere og andre med erfaringer og lykkelig slutt;-)

Synes også det er kjekt å se at det har blitt litt mer aktivitet inne på dette forumet :) Ikke kjekt at det er mange med ufrivillige aborter selvfølgelig, men det er vel i disse periodene vi trenger ekstra støtte og oppmuntring, og er ekstra bra å dele erfaringer med andre synes jeg :) Er så mange spørsmål som svirrer, og så mye å tenke på - så det er absolutt verdt å komme inn her og få luftet tankene litt :)

Dette var min første graviditet, absolutt ikke planlagt at det skulle skje akkurat når det skjedde selvom vi hadde luftet det litt på forhånd - visste om når jeg hadde eggløsning og visste hva som kunne bli konsekvensen, men hadde aldri trodd det skulle skje på første forsøk :) Klarte egentlig aldri å vende meg til tanken på at jeg skulle bli mamma, og at VI skulle bli foreldre sammen!! Så det værste for meg var å legge fra seg planene om hva som skulle skje fremover; babynavn som vi likte, om det ble gutt eller jente, innreding av barnerommet og alle de praktiske tingene :) sååå mye gøy å planlegge! Men plutselig ble alt bare revet vekk fra meg på en måte, når vi fikk konstantert MA :( Tankenog lysten på å bli mamma ble enda sterkere, og nå er det ingenting jeg ønsker mer enn å bli gravid igjen - tror jeg kommer til å glede meg enda mer når vi får det til igjen, og forhåpentligvis kjenne på en god morsfølelse, hvordan det kommer til å bli :)

Ja det er jo det som er så spesielt...... vi legger å utrolig mangen planer fremover..... det er kanskje ikke de største men man bruker mye tid og tanker på det!!!! og det er så vannvittig koselig å bruke den tiden på disse tankene..... og jeg tror og mener at som førstegangs gravid er man ikke så opptatt av hva som kan gå galt..... og savnet blir nok litt sårere enn for andre som allerde har barn..... jeg føler jo at jeg har komt godt over dette.... selv om jeg til tider må grine litt for meg selv eller sammen med mannen... så er det lov!!!!

og så er det bare å glede seg til å komme igang igjen!!!!

Annonse

Det er i allefall mange her i samme båt, og mange som tenker veldig likt. Jeg kjenner meg så igjen i det dere skriver.

Isi88:

jeg gledet meg også veldig, planla navn og tenkte på vogner, tenkte på hvordan vi skulle få ungen opp og ned i leiligheten (4. etasje uten heis) og hvor vi skulle ha stellebord (LITE bad). Så neste på disse tingene som "problemer" som var litt stress å fikse på reltativt kort tid.

Også PLUTSELIG skulle det ikke bli noe baby likevel, og nå savner jeg skikkelig å sitte å fundere på hvordan vi skulle løse de utfordringene vi hadde sånn rent praktisk... og vil bare bli gravid FORT.

me5: Jeg og må grine litt i blant, selv om jeg og føler at jeg takler dette ganske bra. Enig i at det er lov. Noen dager er man jo litt mer deppa enn andre og.

Håper vi ses på 1. tri ALLE SAMMEN SNAAAART! :)

Er gått 11 dager siden utskrapning for min del, men har fortsatt positiv graviditetstest. Jeg var kommet til uke 13. EL-testene er kjempesterke med det er kanskje fordi det er graviditetshormoner i urinen enda. Noen erfaring med hvor lang tid det tar når man var kommet så langt?

Jeg har ikke blødd noe etter utskrapningen, bare spottet bittelitt. Nok med truseinnlegg. Sluttet å spotte på tirsdag, så hadde sex første gang igjen på torsdag. Men så spottet jeg litt igjen fra i går. I dag kom det ingenting. Tror dere det er trygt å ha sex nå?

Vi fikk beskjed om å vente en syklus med å prøve igjen. Er det slik at så lenge graviditetstestene er positive så kan det ikke komme noen eggløsning? Det nytter jo ikke å teste etter EL nå når de er positive uansett. Bør vel ikke bli gravid med en gang igjen, selv om det forsåvidt ikke hadde vært meg imot.

Vi fikk beskjed om å vente i 3 uker med sex. Eller lenger hvis jeg fortsatt blødde (nå hadde jeg tablettkur, ikke utskraping, og da blør man mye mer)

Vi ble også anbefalt å vente til mensen kom tilbake før vi begynte å prøve. Men legen mente at "kroppen blir gravid igjen først når den er klar for det"

Tror det er vanlig å ha positiv test en stund etter utskrap/tablettkur, men jeg har ikke testa meg. Orker ikke se pluss-tegnet. Derfor venter jeg til mens kommer...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...