Pinnus Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Kolikken gav seg rundt 3 måneders alder, men vi sliter fremdeles mye med luft og magesmerter. Nå går det i NAN h.a.1 som må tynnes ut. Blir den for sterk blir det magevondt. Siste uken har småen våknet annenhver time om natten, så tankene har vandret til grøt. Helsesøster mente vi burde prøve å drøye mest mulig pga magen, mens mor begynner å bli desperat etter søvn. Noen som har erfaring med grøttilvenning for kolikkbarn? Tenkte muligens vi kunne prøve oss på veldig tynn velling og heller bruke veldig lang tid på innkjøringen. Vi vil jo fort merke om hun får vondt i magen, og heller avvente dersom det skjer. Hun er akkurat fylt 4 mnd.
Gjest Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Personlig, nei. Grøt er sterke kost for magen en melk er. Er gluten i grøt
bitthen Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Holle sin grøt er Glutenfri. Men jeg hadde villet drøyd det litt. Min får mm og skal ha mat hver 3. time natten, derfor må alltid jeg ta han. Han er 4 mnd. Min hadde ikke kolikk i den forstand at han gråt over 3 timer hver dag, men han hadde mye magesmerter. Har begynt med smaksprøver, han elsker grøt med litt sviskepurè. Men han får litt vondt i magen, og blir samtidig sur fordi han bare får et par skjeer. I og med du har mme- barn, kan vel far eller noen andre ta han en natt så du får sove ut? Skulle jo bare mangle om noen kunne hjulpet deg om du var sliten. Ville helt klart hørt på HS.
H&M pluss tre små Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg hadde ventet med grøten hvis jeg var deg. Tror det bare vil gjøre ting verre og jeg regner ikke med at du vil ha mindre søvn. Vi har opplevd det samme som deg både med nummer en og nå med nummer to. Var derimot hos kiropraktor og fikk tips om å kjøpe en mme på apoteket som er for barn med melkeallergi. Den heter nutramigen og lukter og smaker dritt. Men hvis du har litt malt i flaska så blir den bedre. Uansett, så forsvant så og si smertene til jenta vår. Tror det er fordi denne er så mild for følsomme mager. Hun har nemlig ikke allergi. Det har vi sjekket. Og etter hvert gikk vi over til NAN ha1 og så til vanlig mme. Hun kan fortsatt ha litt vondt på kvelden, men langt i fra de smertene hun hadde. Så verdt et forsøk kanskje? Det tar ca en uke før du merker full bedring og skulle hun ha allergi så kan du få mme på resespt. Ikke mange som har råd til å kjøpe den så ofte:) Lykke til!
Turbojenta og lillesøster Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 Er heller ikke gluten i Nestle sin risgrøt med banan...
W29 Skrevet 29. oktober 2010 #6 Skrevet 29. oktober 2010 gutten min hadde kolikk og begynte med smaksprøver med grøt da han var fire mnd og økte gradvis til full porsjon to ganger daglig + fruktmos og middag når han ble større. hadde ingen innvirkning på nattesøvnen, han er nå 7mnd og våkner fremdeles for å bli matet 2-5 ganger pr natt. Hvis du velger å prøve med grøt så var det hipp sin risgrøt med fersken som slo best an her, og et lurt tips når du skal prøve noe nytt, gjør det på morgenen. Skulle barnet reagere med magevondt så blir skrikinga på dagen og det er sannsynligvis over til natta,istedet for å finne ut kl 1 om natta at h*n reagerte og hyler hele natta.. Prøv å gi fruktmos heller en grøt så tidlig, begynn med 1ts for så å øke. Kjøp de begerne det står 4mnd på i barnemathylla,evt mos litt mango selv. Banan ble min hard i magen av i begynnelsen så ville ikke begynt med det. Mango derimot var stor suksess!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå