Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Tror og vet jeg kasnkje gjør meg selv en bjørnetjeneste, men det har bare blitt sånn, og legging og hviling og alt går så mye enklere på denne måten HUn ernå 10 mnd Dersom vi er utei vognen dagtid,sovner hun av seg selv.Stort sett samme tid hver dag. Og vi erstort sett ute å dagtid (hvertfall frem til nå). Dersom jeg er sen ut,dvs akkurat idet hun skal sove,sovner hun ofte mens jeg gjør klar vognen/pakker rundt henne o.l MEn,de dagene vi er inne,hvordan gjør jeg det da?.. Det er ikke så ofte, og virker ikke som hun sovner av seg selv inne. HUn kan sitte og leke eller kose, og jeg ser klokken nærmer seg vanlig sovnetidspunkt som når vi erute i vognen. Jeg vet andre sier de tar barnet og legger det i sengen,og så sovner det,men jeg har kommet litt "feil ut " her da...HUn viker jo ikke trett der hun sitter,,men blir det med en gang jeg ammer henne Nå har det libtt slik at jeg ammer henne på sengekanten,hun sovner, og jeg legger henne i sengen og hun sover fra 50 min.til 2 timer. HVordan kan jeg få henne til å sove inne uten å amme? (vet at hun ikke er avhengig av dette måltidet,da hun ikke trenger det når vi er ute,samt at hun ikke drikkker mye når jeg ammer henne.Stort sett nipper hun litt,og faller i søvn) De kan jo ikke amme henne i søvn når hun begynneri barnehagen...
dutte<3 Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Dette lurer jeg også på! Dytter på denne! :-)
soleia Skrevet 31. oktober 2010 #3 Skrevet 31. oktober 2010 Kan ikkje svare deg på dette, for då eg slutta å amme i søvn til dagluren, så vart det og slutt på å sove inne. Det vart ville protestar på å legge seg i senga utan pupp, så frå då av har dagsovinga føregått i vogna. Vanlegvis søv han ute på trammen eller på trilletur, men det gjekk og å legge han i vogna inne når han var skikkeleg trøtt. Det er jo ganske vanleg å sove i vogn i barnehagane og, eller veit du at det er senger/madrasser til alle barna i din bhg? Uansett vert det ei anna setting i barnehagen, og dei får oftast til ting på sin måte.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2010 #4 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg måtte også amme i søvn når gutten min var mindre, og styret med det der. Men jeg vet ikke om jeg kan sette fingeren på akkurat hva som funka, for det bare gikk over av seg selv etterhvert. Jeg brukte mye tid på i vugge og synge ungen i søvn på sengekanten og prøvde gradvis å legge han ned før han hadde sovnet ordentlig for å vende han til å sovne i senga på egenhånd, men det ble mye til at han måtte plukkes opp igjen og prøve på nytt. Hva med å amme litt i stua først og dermed bære ungen inn i senga? Da kan du liksom gradvis forsøke å venne h*n av det.
Underveis --> Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Har du forsøkt å bare ikke amme henne og heller legge henen i vogna på dagtid? Høres jo ut som om det kan fungere utmerket. På kvelden kan du jo amme, en legge henne mens hun fortsatt er våken? Det finnes noen slike klosser som får sprinkelsenga til å vugge. Kan jo være et greit alternativ om hun liker vogna (vuggingen). Kan lette overgangen. Hva skjer om pappa'n legger henne da?
Gjest To søte Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Mine ammet jeg også i søvn. Erfaringene med begge mine to er at det går over, garantert, men det er ikke lett å slutte før de vil gi slipp på den vanen. De i barnehagen fikser det, oftest helt problemfritt. Det er bare når du er der at de vil ha puppen, de er smarte små. Hos oss kom det til et punkt hvor det ikke var så lett lenger å amme i søvn, og da begynte vi å jobbe med å få han til å sovne selv i sengen. Pappaen hjalp til mye i denne tiden, og vi brukte også å gi en flaske ved leggetid. Litt senere kuttet vi denne ut, og jobbet videre med å sovne selv i sengen. Litt strenge må man etterhvert bli. Ting går seg til, og jeg angrer ikke på at jeg brukte amming som sovemiddel. Koselig og trygt for dem har det vært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå