Gå til innhold

hvilken duovogn skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

kommer til å reise mye frem og tilbake til sykehuset med buss, trikk etc

går mye

trenger en dypbag som er ganske brei(pga gips og spinner på babyen), men vognen i seg selv bør ikke være særlig stor av seg og lett og håndtere i byen.

men har foreldre som bor på lande så må være ok å ta med på en grusvei også

er ikke så glad i utseende til emmaljunga.

noen forslag??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142489001-hvilken-duovogn-skal-jeg-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har valgt Simo duo nå til mitt 3.barn. Mener personlig den er mer stilren og "enkel" enn Emmaljunga. Ville ha ensfarget og "rene flater". Stor og god å trille er den også. Mange som selger ut 2010 mod til sterkt redusert pris nå.

Annonse

Hvis du ikke skal ha en stor vogn ville jeg definitivt ikke gått for Simo, heller ikke den største til Emmaljunga, selv om de er supre til sitt bruk. De er rett og slett alt for store til bybruk. Jeg har selv en Emmaljunga City Cross, og det er vel av de minste, men bruker ikke den hvis jeg skal til Oslo og ta trikk eller bane, syns den er for stor.

Problemet med de vognene som egner seg godt på trikken er at de nok ikke har alt for stor bag.

Jeg har også en Bugaboo Cameleon som jeg bruker hvis jeg skal til byen, men selv om bagen er stor, er den nok ikke så bred som du ønsker (og det er heller ikke en ideell vogn på grus eller skog/mark)

Jeg har en venninne som har TFK joggster twist. Den er lett å manøvrere, ikke alt for tung, super i Oslo (sier hun, og hun bor der og tar mye trikk) og jeg tror bagen er ganske stor, men kan vel neppe sammenlignes med størrelsen på Simo duo bagen.

Jeg har funnet ut at den ideelle barnevogna neppe finnes...

Simo bage er 85 cm innvendig (hvertfall i en gammel modell jeg har her hjemme)

TFK bagen er 82 cm innvendig

EW bagen er 80cm innvendig

Emaljunga duo edge vet ikke

Fashionbag til Teutonia, Mountain Buggy, Quinny sine bager er alle ca 75 cm innvendig målt.

Bugabooen vil jeg tro er rundt 80 cm.

Om du trenger stor bag eller ikke avhenger av når babyen blir født. en vinterbaby trenger ikke stor bag da den er så liten når bagen brukes. Jeg hadde fashionbag til min første født i juli, ikke så lurt siden han vokste ut av bagen i januar. Hadde jeg hatt EW som vi har nå kunne han ligget i bagen gjennom hele vinteren.

Om du vil ha 4 eller 3 hjul må d avgjøre selv. Hva med svingbare forhjul? 3 og 4 hjuling i ett på en måte.

Så vidt jeg skjønte var poenget at bagen var bred. Emmaljunga edge duo er omntrent som simo duo.

Bugabooen sies å være like lang som simo, men den er mye smalere.

Skal man ha vogn i byen syns jeg det er vesentlig at det er en lett vogn, og dermed utgår både simo og emmaljunga edge duo. Syns også det er et poeng med svingbare forhjul. Er det hjul som kan låses vil de også fungere i mer ulendt terreng.

tusen takk alle!!

men ja det viktisgste er at baggen er brei, ikke nødvendigvis lang da frøkena i seg selv ser ut til å bli veldig liten så handler det i hovedsak om å få plass til skinner og gips i tillegg til vinter ting.

men stemmer det da slik en sa lenger oppe her at easywalker er breiest???

ser i alle fall sånn ut for meg på sidene til de ulike,,,,

shoppemamma.com har en veldig fin oversikt over store og gode bager. En venninne av meg hadde maxi cosi mura til sin unge, som lå med sånn "pute".... Den var bred og det var plass til både unge og vokispose :)

Vogna i seg selv er vel ikke av de største heller, så kanskje mura 3 eller mura 4 kan være en grei bagvongsløsning. Easywalker har også stor bag, men den er ikke så bred som mura tror jeg...

Men som sagt, sjekk ut shoppemamma, mye god informasjon der!

mnr av shoppemamma at easywalker er 80 lang og 40 bred, det erjo utrolig bra! Og både sky og qtro er jo greie vogner, sånn sett bort fra at de mangler størrelse på handlekurven... Men bagstørrelsen er jo super for deg kanskje??

Ellers ser jeg at det mindre kjente merke icandy og modellen appel har bager som er hele 44 cm brede og 84 lange, men disse vognene kjenner jeg ikke til... Men dette høres ut som noe du kanskje bør ta en titt på :S

http://www.google.no/images?hl=no&q=icandy+apple&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=423NTOSBN4rqOeTl1cQB&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=2&ved=0CDcQsAQwAQ&biw=1120&bih=521 fant noen bilder der ;)

Ja, lykke til med alt dere skal igjennom!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...