Gå til innhold

Moutain buggy eller TFK tvillingvogn?

Marihøna73

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring?

TFK har fordeler med håndbrems, større bagger, litt kortere når den er sammenslått og at den er litt billigere. Allikevel heller jeg mot MB da den den ser finere ut (synes jeg) og har bedre baggasjeplass under. Vi har uansett planer om å kjøpe en stor bil (den nye Sharan VW) så de ekstra centimeterne er ikke avgjørende. Baggene blir brukt på vår/sommer(termin april) så da tenker jeg baggene til MB holder.

Fortsetter under...

Jeg skal gå for MB.

Den skal vistnok være veldig fin på både vinter og sommer føre. Noe osm også er kjekt er at du kan ha tvillingbag til den, slik at tvillingene kan ligge i samme bag den første tiden.

Minus er jo at man kun kan ha en bilstoladapter på om gangen, på TFK kan man ha to. Men på TFK skal glidelåsene være super plagsomme, særlig når man har stelleveske og skal regulere ryggen opp og ned.

Syntes også den ser litt finere ut om man skal tenke design :).

Her kommer jeg som hater TFK, værste kjøp noensinne.

Stort sett alt går i stykker, har byttet hjullager, bremser, understell og nå er det selve hjulene som skal til rep.

Alt innen garantitiden, men fy så irriterende.

Kjøpte først singelvogna til førstemann var like skuffet over den, så skulle fulgt magefølesen og holdt meg unna den for tvillingene.

Har bare hørt godord om MB.

He he, må bare le av siste innlegg her, vi kjenner oss godt igjen. Mannen har lagt ned forbud mot TFK. Vi har fortsatt minstemann liggende i vår singelvogn (bare tre av fire glidelåser fungerer), bremsene har bestandig pepet og hoppet av osv osv. (Har brukt den til tre barn og er bra lei jeg også, å skulle dra i glidelåser mellom vognene er ikke aktuelt). Men jeg hører jo at mange er fornøyde.

Vi har kjøpt MB nå, tilbud på Barnas Hus på Alnabru med 2009 modell med dobbelbag til 5999. Den har ikke delt kalesje på sportsvogndelen, som 2010 modellen, men jeg føler at når jeg sparer nesten 7000 så lever jeg godt med det. Selv om delt kalesje kan være lurt er det vel ofte andre ting som gjør at begge våkner når de ligger ved siden av hverandre (lyd mm), det er i alle fall min erfaring med to tette som deler vogn. Mulig de har noen tilbudsvogner igjen, de hadde i alle fall en del da vi kjøpte for en drøy uke siden.

Annonse

Heisan du.

Jeg har ingen erfaring, men har letet masse på nett og på brukerundersøkelser m.m. og jeg endte opp med TFK, spesielt siden vi bor oppunder fjellet i nord-norge og derfor MÅ ha bremser, noe jeg forøvrig tror er lurt med e tvillingvogn spesielt. Dessuten skulle det være den tvillingvognen med størst bager. Har ikke fått testet den selv ennå siden jeg ikke har termin før i mars, men blir spennende å se. Det vi fant ut, var at den faktisk var en av de dyreste tvillingvognene på markedet her i Norge, ca 12000 kr, men vi bestilte den fra bikeshop2000 på nett, og fikk vognen, med dobble bager, regn og solbeskyttelse til 7500 kr inkl toll og merverdiavgift. Så i alt sparte vi faktisk nærmere 5000 kr. Anbefaler deg å ta en titt der.

Lykke til med valget.

:)

Hvis du MÅ ha bremser må du ikke kjøpe TFK.

Skulle vært lagt ned forbud mot de.

Bare et tips: Ikke bær baggene kun i håndtakene.

Håndtakene på baggen til ei venninne røyk, jenta ble kastet ut og havnet nederst i en steintrapp!!

TFK la skyld på henne da disse bærereimene kommer i klem og kan bli slitt.

Baggen var 4 mnd...

Gikk bra med jenta, men ble hentet med ambulanse.

Jeg har TFK tvillingvogn og er kjempefornøyd, men har kun brukt den i 3 måneder. Kjøpte den imidlertid brukt, så den hadde alt blitt brukt før vi fikk den. Til nå må jeg i hvert fall si at jeg er superfornøyd! Jeg kommer lett inn og rundt i butikker, på t-banen og trange fortauer i sentrum. Vognen er lett å slå sammen og vi får plass til både den og bagene i bilen. Er fort gjort å få den sammen igjen også. Foreløpig er det god plass til guttene, men det spørs vel om de kan ligge i bagene over hele vinteren.

Marihøna - jeg tror kanskje det er sånn at du kan bestille vogn, men at du ikke behøver hente den ut før senere og at du da kan la være å hente den dersom noe skulle gå galt.

Annonse

Vi skal kjøpe mountain buggy tvillingvogna da vi har hatt flere av den single vogna og mener den er uslåelig på det meste. Eneste er de små baggene, men vi skal ha den doble bagen, da blir det bedre plass i bredden. I tillegg har vi kjøpt to av de små dunposene (kjøpt på Lilleprinsen.no så fyller ikke posene så mye i vogna. Har termin i januar så regner med at bagen holder til vi legger bort dunposer.

Vi har også hatt tfk tvillingvogn til de eldste barna og den kan ikke sammenlignes med mb-vogna.

Søsteren min er gravid med tvillinger og på jakt etter barnevogn.

Det ender nok opp med mb men da med to bagger, hun har sett flere tvillingmødre med dobbeltbag som har lagt dyner mellom ungene for at de ikke skal vekke hverandre.

I følge en barnevognsforretning hun var innom, skal det ut på nyåret bli mulig å feste to barneseter på mb.

Men hun vil ha 2010 modellen fordi den har to tak, lettere å få den solgt igjen som søskenvogn da,s elv om fargene er jo ganske så kjedelige

Har TFK og er kjempefornøyd. jentene min er nå ni mnd. baggene la jeg bort for en mnd siden så de varte lenge. kjøpte sele til å ha i baggnee så jeg kunne bruke de helt til de var for små. ja glidelåsene er noe herk dessverre men alt annet er jeg fornøyd med. for meg var det et must å ha håndbrems, og den vill jeg ikke vært foruten. selv om mb er utrolig god å kjøre. synes også det er en fordel at jeg kan låse hjulene er et slit i ulent terreng eller ijven asfalt at vogna sklir ut om hjulene ikke kan låses. savner å kunne se barna så ville nok vurdert teutonia nå. men der var det for mye plast og dårligere bremsesystem. forøvrig bruker vogna hver dag. ofte inn og ut av bil og har til og med tatt den med på fly. ingen rep så langt. har også et mamaboard til den fantastisk gøy å bruke selv og praktisk når eldstemann er med. forøvrgi skal baggene legges ut for salg så fort jeg får tatt bilde av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...