Gå til innhold

Protein i urin, hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt rundt på hele nette å finner ikke svar.

Jeg fikk påvist protein +2 i urin i dag på kontroll med høyt blodtrykk på 145\99. I tillegg har jeg vært en del kvalm og spydde senest i natt.

Det ble ikke påvist svangerskapsforgiftning av blodprøvene som ble tatt og blodtrykket gikk litt ned etter en time med måling på sykhuset.

Er så lei av å være så kvalm om natta at jeg ikke får sove, verken lege eller jordmor viste hvorfor jeg var så kvalm.

Det må jo ha noe med proteinene i urinen å gjøre tror jeg (hadde ikke UVI)

Noen som har vært borti lignende eller har forslag til hva det kan være?

Er forretsen 36+5.

Alle svar mottas med stor takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt 2+ i protein de siste ukene, men i forrige uke steg det til 3+.

Blodtrykket har vært litt sånn opp og ned, men normalt.

Har vært på sykehuset to ganger og tatt blodprøver, UL og CTG og alt har vært kjempefint. Blir nå fulgt opp med kontroll av urin og blodtrykk to ganger i uken.

Legen sier at det antageligvis er en veeeldig mild svangerskapsforgiftning, men at det må følges opp for sikkerhetsskyld. JM på sykehus sa at de ikke regner det som svangerskapsforgiftning siden blodtrykket er så fint.

De sier forskjellig så jeg blir en smule forvirret.

Jeg har forresten også vært kvalm og kastet opp pluss diare de siste dagene, men legen sa det var normalt nå på slutten så lenge man ikke har feber.

Har valgt og ikke bekymre meg så mye siden alt ser så fint ut på kontrollene og baby har det kjempefint. På sykehuset sa de at hvis jeg fikk noen symptomer på svangerskapsforgiftning måtte jeg ringe med en gang(pannehodepine, magesmerter eller synsforstyrrelser.)

Jeg har termin i dag og håper bare fødselen starter av seg selv innen to uker så jeg slipper å bli satt igang.

Sorry, dette ble litt langt og rotete, men det begynner og ta på med søvnmangel og hormoner og vondter her og der.

Håper du fikk noe ut av innlegget mitt i hvertfall.

Ønsker deg lykke til og anbefaler deg å ringe føden hvis du bekymrer deg for noe. De er der for oss og ingen spørsmål er for dumme ;)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Har det på akkurat samme måte som deg! Så lenge babyen har det bra tenker jeg ikke så mye på det egentlig, men blir også ekstra oppfulgt fra nå av.

Skrevet

Protein i urin kan også være så enkelt som at det er forurensing, altså feks utflod. Noen ganger betyr altså proteiner ikke noe annet enn at urinen er forurenset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...