Gå til innhold

Å levere 2-åringen i barnehagen er....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...et mareritt hver eneste dag. Klamrer seg fast og hyyyyylskriker når barnehagetantene tar han ifra meg. Skjønner ikke hva jeg kan gjøre for å snu den adferden. Vet han trives i bhg og når jeg skal hente han vil han helst ikke hjem. Det er en del gjennomtrekk av personalet og har mine mistanker om det kan være grunnen...(?) uten at jeg skal påstå akkurat det. Syns det er veldig fortvilendes så hvis det er noen sjeler eller barnehage ansatte der ute som kan gi meg noen råd blir jeg evig takknemlig....

Ps! han har gått i samme barnehage siden han var 10 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at rådet er å levere fort, men jeg tenker det er like greit å kanskje være med inn slik at leken kommer i gang før du drar. Så mens barnet er opptatt med noe så sier du - nå skal mamma gå, kan jeg få en klem?

Skrevet

Vi har det akkurat på samme måten og det har vart i to måneder nå. Det gjør fryktelig vondt i mammahjertet og påvirker meg veldig. Håper også på noen gode råd her. :)

Skrevet

Jeg opplever det samme av og til, men ikke hver gang.

Idag gikk det strålende. Da var jeg med inn, og alle barna lekte rundt på avd og jeg satt meg ned og lekte i 5 min med henne ca (med duplo)

Og når jeg følte det er ok å gå sa jeg at nå skal mamma gå kan jeg få en hadesuss? Og hun susser meg og prøver å være med ut i gangen, men jeg vinker og smiler og sier jeg lukker døren og ingen gråting.

Men om jeg leverer henne uten at hun har kommet skikkelig i gang med noe så går det tverke.

Ikke alltid jeg er like flink å se dette.

Men de gangene hun blir levert når det er frokost rundt bordet er det ingen problem.

Skrevet

Vi har en toåring som stortrives i bhg, og vil gjerne dit hver dag. Men han liker ikke å bli levert når de andre er ute eller igang med leksen. Han liker å starte dagen med å spise frokost sammen med de andre. Det er rutinen hans, og slik vil han ha det. Nå som jeg er høygravid og i permisjon har jeg prøvd å levere senere, men det er ingen suksess. Ikke sikkert det samme problemet hos deg, men kanskje det kan være noe i rutinene du gjør som ikke er likt og som han

reagerer på.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg har prøvd å levere han i hundre forskjellige situasjoner og den beste er når han kan spise frokost med de andre. Som regel går det greit, men ikke alltid desverre. Han kan fort finne på å kaste matpakka vegg i mellom.og hylskrike. Skulle bare ønske at han snart forstod det at vi kommer å henter han senere, for han gjør jo igrunnen det...? Han vil jo helst ikke hjem når jeg kommer for å hente han for han har det jo så morro. Føler også at de gangene jeg setter meg ned for å leke litt med han at de ansatte ser litt teit på meg og får følelsen at jeg bare burde haste avgårde. De har veldig lett for å rive han ut av armene mine og kommer med kommentarer om at nå skal mamma gå og vi skal vinke ha det i vinduet. Vet at de bare mener det godt, men av og til har jeg litt ekstra tid og kunne faktisk tenke meg å sitte der litt bare for å se om det kan hjelpe....

sukk! ikke lett dette her, skulle bare ønske at det fantes en vindunder plan....han har jo tross alt gått i bhg i snart 14 mnd og burde jo ha skjønt det nå..

Skrevet

er du stresset eller engstelig når du leverer? mange barn reagerer på det,og blir utrygge..

det enkleste er IKKE å bli med inn å leke ei stund...det gjør saken bare værre.

Det du må gjøre er å kle av i garderoben,finne en voksen som kan ta imot (de ansatte skal alltid være imøtekommende), følge han inn...Si orentlig hadet å gå.... hvs du synes synn på barnet å sier stakar og sier hadet mange ganger før du går blir avskjeden vanskelig.

Si hadet en gang og gå:) gråten bruker å gå over før du er ute av døra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...